Centrální registr vozidel

Přechod na nové dodavatele Centrálního registru vozidel byl úspěšný

Přechod na nové dodavatele Centrálního registru vozidel byl úspěšný

PRAHA (9.4.) – Centrální registr vozidel (CRV) po dvou dnech bezproblémového provozu v minulém týdnu zvládnul i pondělní plné zatížení. Ministerstvo dopravy systém s novými dodavateli – společnostmi ICZ a Telefónica, rozběhlo přesto, že původní provozovatel ATS-Telcom nespolupracoval a aplikaci vůbec nepředal. Registr po změně dodavatelů vykazuje mírné zrychlení.

„Pro mě je zásadní, že jsme občany neobtěžovali dalšími problémy s registrem vozidel. Situace kolem registru, kterou jsem na ministerstvu zdědil, nebyla vůbec jednoduchá. Přechod na nové dodavatele jsme ale zvládli. Budeme s nimi dále spolupracovat na tom, aby se fungování registru postupně vylepšovalo,“ uvedl ministr dopravy Zbyněk Stanjura.

Ministerstvo dopravy při přechodu CRV na nové dodavatele muselo realizovat jeden z krizových scénářů a obešlo se bez původního dodavatele ATS-Telcom. „Odmítl jsem, aby jakákoliv firma stát vydírala a tlačila při vyjednáváních ke zdi. Trval jsem na přípravě několika krizových variant, bez kterých bychom se, jak se ukázalo, neobešli. Novým dodavatelům děkuji za profesionální přístup a zároveň ještě jednou děkuji za vstřícnost také úředníkům na obcích,“ uvedl ministr dopravy Zbyněk Stanjura.

Za účelem dalšího vylepšení registru vozidel ministerstvo dopravy ve spolupráci s ICZ připravuje analýzu stávajícího softwaru. Telefónica posílí infrastrukturu CRV, aby aplikace byla rychlejší. Ministerstvo v dalších týdnech připraví otevřená výběrová řízení na dodavatele svých IT služeb. Už nynějším rozdělením balíku IT služeb na logické celky úřad ušetří až 50 milionů korun ročně.

V médiích se opakovaně objevily informace o tom, že některé údaje se v registru nezobrazují a úředníci na obcích je musí doplňovat ručně. Nesrovnalosti a duplicity v záznamech CRV pochází z původních databází, které nebyly vedeny centrálně. Nejedná se o chybu aplikace CRV. Řadu takových údajů je navíc možné zjistit a opravit až ve chvíli, kdy občané dojdou na přepážku, mnohé z nich se musí prostřednictvím HelpDesku analyzovat a kontrolovat v příslušných spisech. Také z tohoto důvodu je cesta k bezchybnému registru ještě otázkou ne dnů nebo týdnů, ale měsíců.

spinner