17. května 2014
Švédský výrobce nákladních vozidel, společnost Volvo Trucks, zahájil v dubnu prodej nových vozidel Volvo FH16 Euro 6. Stejně jako u předchozí emisní normy Euro 5 si Volvo FH16 s výkonem až 551 kW (750 k) a točivým momentem 3550 Nm udržuje pozici nejsilnějšího sériově vyráběného vozidla na světě. První vozidla v provedení Euro 6 budou zákazníkům dodána začátkem června.
Volvo FH16 nachází uplatnění například jako tahač pro těžké soupravy se dřevem, ale vhodný je i pro rychlou dopravu, v níž je třeba použít výkonné vozidlo s dobrými jízdními vlastnostmi. Toto nejsilnější sériově vyráběné vozidlo je nyní k dispozici s novou generací šestnáctilitrových motorů o výkonu 404 kW (550 k), 478 kW (650 k) nebo v nejsilnějším provedení 551 kW (750 k). Všechny motory nejenže plní normu Euro 6, ale mají také větší točivý moment při nižších otáčkách, účinnější motorovou brzdu a tišší chod.
„Volvo FH16 s motorem Euro 6 je stejně vysoce spolehlivé, má stejnou spotřebu paliva a stejný výkon jako dříve. Avšak nyní může řidič využít maximální točivý moment již při otáčkách od 900 či 950 min-1 v závislosti na výkonu motoru. Tento větší točivý moment také umožňuje zákazníkům zvolit si rychlejší převodový poměr zadní nápravy pro nejlepší spotřebu paliva,“ řekl při zahájení prodejů produktový ředitel pro pohonné ústrojí Volvo Trucks Astrid Drewsen. Všechny motory jsou spojeny s automatizovaným řazením Volvo I-Shift, vozidla s motory o výkonu 404 kW (550 k) jsou však na vyžádání dodávána i s manuální převodovkou. Maximální brzdný účinek motorové brzdy Volvo VEB+ byl zvýšen ze 425 na 470 kW při otáčkách 2200 min-1, což dále zvyšuje bezpečnost provozu a přispívá k menšímu opotřebení brzd kol.
Pro dosažení emisních limitů normy Euro 6 zvýšili chlazení a použili technologii EGR s následnou úpravou výfukových plynů. Emise pevných částic se snížily o 50 procent, emise NOx o 80 procent ve srovnání s motory Euro 5 a k většímu výkonu přispívá i nové turbo a vstřikování paliva.
(lan)