7. října 2013
U motorových nákladních vozidel jsou dnes servisní smlouvy již běžnou součástí poprodejních služeb všech hlavních výrobců. Nikoli však v segmentu přípojných vozidel. Výjimkou je nabídka společnosti Schmitz Cargobull, jež je svým rozsahem i pokrytím ojedinělá.
Aby dopravní firmy mohly dobře fungovat, potřebují mít mimo jiné spolehlivou techniku a jistotu, že se v případě poruchy nedostanou do potíží. A právě proto si řada z nich při nákupu nových vozidel dojednává i různé podpůrné servisní smlouvy. Přestože v oblasti přípojných vozidel se jedná spíše o unikátní záležitost, německý výrobce návěsů, přívěsů a nástaveb, společnost Schmitz Cargobull, je nabízí hned v několika variantách. Opírá se přitom o celoevropskou servisní síť, jež čítá na 1200 pracovišť, která v případě potřeby fungují stejně jako asistenční služba – po 24 hodin 365 dní v roce. V nabídce jsou dva hlavní produkty: smlouva Full Service, která nabízí komplexní služby v péči o návěs, a Breakdown Cover, celoevropská pomoc v nouzi.
Služba Full Service
Tato služba představuje vhodný nástroj pro optimalizaci provozních nákladů. Při konstantních měsíčních nákladech eliminuje nečekané výdaje, a to i v případě závažných oprav kdekoli v Evropě. Díky pravidelné údržbě v autorizovaných servisech a s použitím originálních náhradních dílů zaručuje dokonalý stav vozidel po celou dobu platnosti smlouvy. Služba Full Service také zohledňuje vybavení vozidla, kilometrový nájezd návěsu a způsob jeho využívání. Smlouvu lze tedy uzavřít přesně podle individuálních potřeb zákazníka. Zahrnuje pravidelné půlroční kontroly, převzetí nákladů na výměnu opotřebovaných dílů (včetně materiálů a práce), převzetí nákladů na zákonem stanovená přezkoušení, jako jsou STK a ATP (včetně předchozího zjištění nedostatků a jejich následného odstranění), a evropskou havarijní službu (včetně platební záruky složené prostřednictvím Cargobull Euroservice). Smlouva může být rozšířena i o servis pneumatik, který zahrnuje jejich pravidelnou kontrolu, převzetí nákladů na výměnu při opotřebení; případně i výměnu při násilném poškození.
V nabídce je rovněž servis chladicího zařízení. Ten se může vztahovat na uhrazení nákladů za výměnu opotřebovaných dílů (opět i včetně práce), aktualizaci softwaru či různá doplňková plnění, jako jsou například kontrola těsnosti, čištění výparníku či kalibrování zapisovače teploty. Tento komplexní servis nejenže šetří náklady, které jsou navíc předem přesně definované, ale udržuje vozidlo v perfektním stavu, který je předpokladem vysoké užitné hodnoty jak při jeho provozu, tak při následném odprodeji.
Služba Breakdown Cover
Druhá služba Breakdown Cover poskytovaná ve spolupráci se společností Cargobull Euroservice dává dopravcům záruku celo-evropské pomoci v nouzi. Mají s ní jistotu, že v případě náhlého a nepředvídatelného selhání vozidla v důsledku mechanické vady či selhání elektronické části, vedoucí k zastavení vozidla a znemožnění pokračování v cestě, bude vždy v celé Evropě k dispozici pomoc v rámci servisní sítě. A to včetně nákladů na výjezd a práci. Volitelně do ní mohou být zahrnuty také náklady na materiál nebo pneumatiky. Výhodou rovněž je, že tato smlouva může být uzavřena jak pro nová, tak i pro již použitá vozidla zakoupená v Cargobull Trailer Store.
Společnost Cargo – Hortim, s. r. o.
Jednou z firem, která využívá smlouvu Full Service, je Cargo – Hortim, s. r. o. Ta je dceřinou společností firmy Hortim – International, s. r. o., jež je v současnosti jednou z předních firem v České republice zabývajících se importem a exportem ovoce a zeleniny. Provozuje na devadesát chladírenských vozidel, od třítunových až po osmatřicetipaletové soupravy, přičemž většinu vozového parku tvoří těžké soupravy s návěsy Schmitz Cargobull. S nimi zajišťuje jak mezinárodní dopravu, tak zásobování většiny potravinových řetězců v České republice.
Podle manažera společnosti Pavla Humplíka představuje Full Service (Cargo – Hortim ji využívá vyjma servisu pneumatik) především rovnoměrné rozložení nákladů v čase a pojištění rizika. „Zatím nemůžeme říci, zda je to nás levnější nebo dražší, protože to budeme moci vyhodnotit až po osmi letech, po něž chceme návěsy provozovat. Tuto dobu jsme ještě nevyužili, protože zatím máme všechny návěsy ve stáří do pěti let. Výhodou ale rozhodně je, že vedle předem kalkulovatelných nákladů se nemusíme sami starat o servis, takže jsme s touto službou spokojeni. Navíc v takovém rozsahu jako Schmitz Cargobull nikdo nic podobného nenabízí,“ dodal Pavel Humplík.Přínosem smlouvy Full Service je podle něj také skutečnost, že díky předplaceným nákladům nemá společnost důvod na údržbě nějak šetřit a návěsy mají stále servis, který potřebují.
(gud/lan)
wwtim.cz