Elektrobus na baterie

Škoda Electric představí svůj první bateriový elektrobus

Škoda Electric představí svůj první bateriový elektrobus

„Ve světě panuje stále větší důraz na omezení negativních vlivů dopravy na životní prostředí. Zejména ve velkých městech se proto hledají ekologicky šetrná řešení a my taková řešení nabízíme. Po trolejbusech, autobusu na vodíkový pohon a hybridních vozidlech přicházíme s vlastním konceptem bateriových elektrobusů,“ říká Jaromír Šilhánek, generální ředitel Škody Electric a připomíná: „zájem alespoň částečně nahradit v budoucnu klasické autobusy se spalovacími motory těmi, bezemisními (např. bateriovými), vyhlásila v poslední době řada nejen evropských, ale i českých metropolí. Při vývoji elektrobusu jsme vycházeli z přesvědčení, že impulsem k rozvoji elektromobility by neměla být pouze možná podpora ze strany institucí Evropské unie, ale i přiměřená ekonomická racionalita.“

Škoda Electric přichází na trh s elektrobusy, jejichž výhodou jsou kromě ekologického provozu například i ekonomičtější provozní náklady, než u klasických autobusů se spalovacím motorem. „Naší snahou je nejen nabídnout samotná vozidla, ale přinášet i komplexní řešení jejich provozu, šité pro každého zákazníka na míru. Takové řešení zahrnuje i infrastrukturu včetně dobíjecích stanic. Na systému dobíjení elektrobusů v zastávkách zatím pracujeme hlavně v rámci vlastního vývoje. Nabízí se ale i možnosti spolupráce s renomovanou společností ABB a využití již otestovaného řešení,“ vysvětluje Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.

V současnosti Škodovka pracuje na vývoji dvou základních typů elektrobusů. Jedná se o dvanáctimetrové nízkopodlažní autobusy s výkonem 160 kW, jejichž koncepce sleduje poslední technologické trendy a využívá moderní řešení. První typ škodováckého elektrobusu, který se představí již v září, bude mít dojezd kolem 150 kilometrů, a jeho nabíjení se bude odehrávat v depu v nočních hodinách, kdy vůz už nebude v provozu. Výroba druhého typu s průměrným dojezdem do zhruba 30 kilometrů je plánována během příštího roku. Vozidlo bude koncipováno tak, aby baterie bylo možné dobíjet velmi rychle – v řádu minut – na konečných stanicích či na zastávkách. „Oba dva typy elektrobusů mají své výhody – záleží na konkrétních trasách a také na tom, jaký druh napájení vozidel chce zákazník využívat,“ doplňuje Karel Majer.

spinner