6. září 2015
K 1. červenci 2015 nabyla účinnosti již třetí novelizace zákona o placení mýtného pro nákladní vozy na spolkových dálnicích, která rozšiřuje platební povinnost ve dvou krocích: od 1. července se vztahuje povinnost placení mýtného na dalších přibližně 1100 kilometrů spolkových rychlostních silnic a od 1. října se snižuje hranice hmotnosti vozidla, od které platí provozovatel mýto, z 12 tun na 7,5 tuny.
Přehled nových zpoplatněných úseků i celkový rozsah sítě dálnic a rychlostních silnic podléhajících mýtnému lze nalézt na www.mauttabelle.de. Snížení hmotnostní hranice od října zahrnuje vozidla i soupravy (tahač s návěsem nebo nákladní vůz s přívěsem) od 7,5 tuny. Například za samostatně jedoucí nákladní vůz s hmotností 7,49 tuny se mýto platit nemusí, pokud je k vozidlu připojen přívěs a souprava překročí limit 7,5 tuny, je třeba mýto zaplatit. Z hlediska právní úpravy je rozhodující, jakou maximální povolenou hmotnost má vozidlo uvedené v technickém průkazu, respektive jakou celkovou povolenou hmotnost může mít celá souprava.
Novelizace bez dalších zásadních změn
Žádné další zásadní změny novelizace nepřináší. Nadále je v § 1 odst. 2 uveden seznam výjimek. O registraci vozidla podléhajícího platební výjimce je možné požádat u provozovatele systému Toll Collect. Registrace je dobrovolná, nevyžaduje ji zákon. Od 1. října se mění rozdělení vozidel/souprav, a to ze dvou nápravových tříd na celkem čtyři: dvě nápravy / tři nápravy / čtyři nápravy / pět a více náprav. Další informace lze najít na internetových stránkách Spolkového úřadu pro silniční nákladní dopravu BAG (Bundesamt für Güterverkehr).