Mercedes-Benz

Třetí generace sprintera vstoupí na trh v září

Třetí generace sprintera vstoupí na trh v září

Model Sprinter německá automobilka Mercedes-Benz uvedla na trh poprvé v roce 1995. Od té doby jej na celém světě prodala téměř 2,5 milionu kusů. Jen loni se odbyt jeho druhé generace, kterou Mercedes-Benz přivedl na svět v roce 2006, zvýšil ve 130 zemích světa meziročně o 4,6 procenta na 159 tisíc kusů. První dodávky třetí generace modelu, který se stal synonymem pro velké dodávky v třídě kolem 3,5 tuny celkové hmotnosti, Mercedes-Benz plánuje na září.

Uživatele by měl nový model oslovit úspornými motory emisní normy Euro 6, výrazným vzhledem a řadou nových bezpečnostních systémů. Jde o vůbec první dodávku, která se dokázala vyrovnat s novými předpisy Evropské unie ohledně produkce CO2. Sprinter třetí generace bude pohánět kompletní řada motorů, které splňují požadavky emisní normy Euro 6 na dramatické omezení emisí oxidů dusíku, plynných uhlovodíků a částic. Mercedes-Benz pro ně zvolil kombinaci své konstrukce motorů BlueTEC a technologie selektivní katalytické redukce s využitím aditiva AdBlue, která se mu osvědčila již ve sto tisících kusech dalších užitkových vozidel.

Nabídka vznětových motorů se jinak nemění: tvoří ji čtyř- a šestiválce s výkonem od 70 do 140 kW. Vývojáři u nich ovšem využili nutnost následné úpravy spalin k optimalizaci vstřikování, spalování a vstřikovacího tlaku. Výsledkem je nižší spotřeba a tišší provoz. V zájmu co nejnižší spotřeby upravili také celou pohonnou soustavu a vedlejší agregáty. K nižší hodnotě odporu vzduchu, tedy i spotřeby, vedlo také snížení podvozku. To navíc usnadňuje i nakládku a vykládku a zlepšuje jízdní vlastnosti. Jako alternativu vznětovým motorům německý výrobce nabízí přeplňovaný čtyřválcový zážehový motor o objemu 1,8 litru s přímým vstřikováním paliva a výkonem 115 kW nebo z něj vycházející variantu pohonu na zemní plyn. K přenosu hnací síly slouží buď šestistupňová manuální převodovka ECO Gear, nebo sedmi-stupňová automatická 7G-TRONIC PLUS (Sprinter je tak první velká dodávka s automatem).

Výsledkem souhry vysoce úsporných motorů, optimalizace pohonné soustavy, delšího převodu, vedlejších agregátů a balíčku Blue-EFICIENCY PLUS je výjimečně nízká hodnota kombinované spotřeby 6,3 litru na sto kilometrů. S takovou hodnotou nemá ve své třídě konkurenta. Další nová součást standardní výbavy pro evropské trhy – počítač údržby ASSYST – bude počítat interval údržby, který Mercedes-Benz prodloužil až na slušných 60 tisíc kilometrů.

Dynamičtější exteriér, praktičtější interiér

V rámci důkladné modernizace výrobce důsledně přepracoval i celkový design modelu. Masku chladiče postavil téměř kolmo a znak – třícípou hvězdu – v jejím středu obklopil trojicí perforovaných lamel, které zlepšují proudění vzduchu do motorového prostoru. Světlomety jsou hranatější a pod jednodílným krytem jsou rozděleny do samostatných segmentů. Změnila se i kapota a přední nárazník. Vzadu nový sprinter odlišují nová koncová světla. Komfort v kabině zvyšuje nové čalounění sedadel. K lepšímu pocitu přispívají designové změny volantu, výdechů ventilace a hlavice řadicí páky. Řidiči rozhodně ocení i inovovaný audiosystém s rozhraním Bluetooth nebo navigační systém Becker MAP PILOT.

Pět nových bezpečnostních systémů

I v novém provedení dodávky Sprinter Mercedes-Benz potvrdil péči, kterou věnuje pokročilým bezpečnostním a asistenčním systémům. Ve světové premiéře je její součástí asistent proti bočnímu větru (Crosswind Assist), který je jako funkce elektronického řízení stability součástí vozu již v základní výbavě. Na přání zákazníků pak Mercedes-Benz dodávku vybavuje i varovným signálem při nedostatečném odstupu od před ní jedoucího vozidla (Collision Prevention Assist) a monitorováním mrtvého úhlu. Nový je také automatický přepínač dálkových světel a pomocník pro udržování vozidla v jízdním pruhu. Podle konstruktérů se všechny tyto novinky, které si mohou zájemci podle svých potřeb objednávat jednotlivě nebo jako součást různých bezpečnostních balíčků, významně projeví na snížení nehodovosti.

(spa)

spinner