9. května 2014
Značka Mercedes-Benz uvedla v březnu na trh novou třídu C, jejíž předchůdce se od svého uvedení na trh v roce 2007 stal nejprodávanější řadou vozidel německého výrobce. Současná verze celkově působí ve svém segmentu jako upgrade ze střední do vyšší třídy a spolu s vozidly třídy B se z nabídky značky Mercedes-Benz nejvíce prosazuje ve flotilách firemních zákazníků.
Není se čemu divit, že zájem firemních zákazníků o vozidla značky Mercedes-Benz stále roste. Vedle atraktivního vzhledu a renomé značky se totiž vozidla Mercedes-Benz vyznačují, ač se to stále mnohým zákazníkům na první pohled nezdá, velice příznivými celkovými provozními náklady (TCO). V souhrnu pořizovací cena, provoz vozidla, servis, financování, zůstatková hodnota a další položky tvoří celek, který dnes dokáže úspěšně konkurovat nabídce ostatních značek. Nezanedbatelná je také skutečnost, že vozy Mercedes-Benz jsou i velkou motivací pro zaměstnance, kteří je využívají. Navíc svou bezpečností a komfortem přispívají k bezpečnosti na silnicích, nižší nehodovosti a podporují lepší odpočinek zaměstnanců, kteří pak vykonají svou práci spolehlivěji. A samo-statnou kapitolou je image firmy coby úspěšné společnosti, která si potrpí na svou dobrou reprezentaci u klientů.
Nízké TCO a bezpečnost
Mercedes-Benz zdůrazňuje příznivé celkové provozní náklady u svých vozidel a u nové třídy C je to velice dobře patrné. Do svého segmentu vnesla rekordní hospodárnost díky chytré koncepci lehké konstrukce, která snížila hmotnost až o sto kilogramů, vynikající aerodynamice a novým hospodárným motorům. Stranou nezůstala ani bezpečnost, která je s velkým počtem nových asistenčních systémů na nejvyšší úrovni. Nový podvozek, na přání se vzducho-vým odpružením, zajišťuje příkladný komfort odpružení a svižné jízdní vlastnosti s pohotovými reakcemi. Vizuálně staví nová třída C na progresivním designérském stylu vycházejícím z jasného a zároveň emocionálního designu kombinovaného s prvotřídním interiérem. Mimořádný komfort a kultivované sportovní vlastnosti sedanu podporuje i mnoho dalších inovací a prvků výbavy.
Nejprodávanější Mercedes-Benz
Třída C je nejprodávanější modelovou řadou značky Mercedes-Benz. Od uvedení na trh v roce 2007 bylo prodáno více než 2,4 milionu vozů předchozí generace a zájem o novou třídu C nasvědčuje, že tento trend bude pokračovat. Nová třída C nabízí nejen přitažlivý design a mnoho technických inovací, ale i rozsáhlou standardní výbavu a příkladné hodnoty v oblasti emisí a spotřeby paliva.
Více prostoru pro posádku
Třída C také povyrostla. V porovnání se svým předchůdcem je karoserie nového modelu o 95 milimetrů delší (4686 milimetrů) a o 40 milimetrů širší (1810 milimetrů), a to při rozvoru, který je o 80 milimetrů delší (2840 milimetrů). Zvětšil se rovněž zavazadlový prostor, a to na 480 litrů (podle ISO 3832).
„Jako přestup do Business Class“
Designéři Mercedesu vytvořili v interiéru prostředí, s nímž se lze dokonce i v automobilech vyšších tříd setkat jen zřídka. Řidič i spolujezdci si užívají v nové třídě C velkorysého prostoru a nenuceného, moderního luxusu. Z toho pramení v této třídě nová, příjemná atmosféra – kdo usedne do nové třídy C, zažije podobný pocit, jako v letadle při přesednutí z třídy Economy do třídy Business. Designéři v interiéru šikovně kombinují pojetí sportovních vozů Mercedes-Benz, opřené o zcela nově interpretovanou středovou konzolu se sportovně ladnými tvary. U vozidel se samočinnou převodovkou se elegantně táhne velký jednodílný panel od prostředních výdechů ventilační soustavy až k loketní opěrce. U vozidel s mechanickou převodovkou je středová konzola o trochu strmější a má dva vzájemně oddělené ozdobné díly, aby vznikl ergonomicky optimální prostor pro ovládání řadicí páky.
Centrální displej a inovativní touchpad
Nad středovou konzolou upoutává pozornost volně stojící centrální displej s úhlopříčkou 17,78 centimetru (7 palců) nebo 21,33 centimetru (8,4 palce) při výbavě systémem Comand Online. Dalším evolučním krokem je inovativní touchpad, vyvinutý značkou Mercedes-Benz, který je umístěn v opěrce pro ruku nad ovládacím prvkem na středovém tunelu. Stejně jako u chytrého telefonu jím lze velmi jednoduše a intuitivně ovládat pomocí prstových gest veškeré funkce zábavního a informačního systému. Ve třídě C je nový rovněž průhledový displej, který stejně jako před pilotem v letadle promítá důležité informace na čelní okno, přímo do zorného pole řidiče, a zaručuje tak snadnou čitelnost a minimální odvracení pozornosti od dění na vozovce.
Individuální výbava
Vedle standardní výbavy umožňují tři různé stylistické a výbavové linie pro exteriér a interiér dodat vzhledu vozidla individuální charakter. Line Avantgarde profiluje třídu C jako sportovní sedan, Line Exclusive dává najevo vyšší postavení a moderní luxus, zatímco AMG Line propůjčuje třídě C vysloveně sportovní vzhled.
Vynikající aerodynamika a nízká hlučnost
Nový sedan třídy C také stanovuje s hodnotou cx = 0,24 u modelu C 220 BlueTEC ECO nový rekord ve střední třídě. Již u předchozí generace třídy C beztak velmi nízká hladina aerodynamického hluku tak byla ještě více snížena. Navíc konstruktéři pečlivě optimalizovali také další možné rušivé zdroje, jež jsou označovány zkratkou NVH (Noise, Vibration, Harshness) – jedná se tedy především o původce hluku a vibrací. Specialisté optimalizovali například hlučnost ventilátoru v interiéru, elektrického ovládání oken bočních dveří, seřizování polohy sedadel a mnoha dalších ovládacích prvků a funkcí. Co se týče hlučnosti a vibrací, zaujímá proto nová třída C vedoucí postavení ve svém segmentu.
Velká nabídka motorů
Výkonné a hospodárné zážehové a vznětové motory jsou ve všech případech vybaveny funkcí ECO Start-Stop a již v předstihu plní emisní normu Euro 6. V nabídce je široká škála motorů, od nejmenšího 1,6litrového vznětového motoru, jehož výkon je v závislosti na verzi 85 nebo 100 kW, až po zážehový šestiválec s výkonem 245 kW. A stejně jako ve třídách S a E nabídne Mercedes-Benz navíc také vznětový motor kombinovaný s hybridním modulem.
Nové asistenční systémy
Nová třída C také přebírá téměř všechny nové, o zásadní funkce rozšířené asistenční systémy, používané v nových vozech třídy S a třídy E. Třída C je například standardně vybavena systémem Attention Assist, který dokáže řidiče upozornit na nepozornost a únavu. Standardně je rovněž dodáván systém pro prevenci kolizí Collision Prevention Assist Plus, jenž má vedle adaptivního brzdového asistenta, který nabízí již od rychlosti 7 km/h ochranu před kolizemi, i další doplňkovou funkcí: při přetrvávajícím riziku kolize a chybějící reakci řidiče může systém aktivovat při rychlostech až 200 km/h autonomní brzdění a snížit tak intenzitu srážky s pomaleji jedoucími nebo zastavujícími vozidly. Až do rychlosti jízdy 50 km/h brzdí systém i před stojícími vozidly a do rychlosti 40 km/h dokáže zabránit nárazům do překážek vpředu. K dispozici jsou na přání navíc nové a ve svých funkcích zásadně rozšířené asistenční systémy z nové třídy S a třídy E, které v rámci konceptu Intelligent Drive spojují data z různých druhů senzorů, a mohou tak výrazně zvýšit komfort a bezpečnost.
(PR)