29. listopadu 2013
Logistická společnost DACHSER Czech Republic si letošní rok pochvaluje. Exportní přepravy rostou, kapacita skladů je zaplněná a společnost očekává další růst. Čeho všeho DACHSER v letošním roce dosáhl a co plánuje pro rok příští, o tom jsme hovořili s obchodním a marketingovým ředitelem společnosti Ing. Janem Polterem.
„Co přinesl pro DACHSER letošní rok?“
„Zatím ještě nemůžeme odhadovat konečná čísla, ale již nyní můžeme říci, že se nám i v letošním roce s třináctkou na konci vedlo dobře. A to i přes značné investice do výstavby v Kladně a přesun brněnské pobočky DACHSERU do nových, větších a modernějších prostor. Shodně s trendem celé České republiky jsme také my pocítili nárůst exportů. Právě v této oblasti jsme i v letošním roce posilovali. Získali jsme nové zákazníky a se stávajícími rozšířili spolupráci, velmi často právě v oblasti exportních zásilek. Podařilo se nám zvládnout sezónní špičky našich zákazníků – jen v říjnu jsme odbavili 70 tisíc zásilek. Jsou to skutečně rekordní čísla.
Také v oblasti skladování se nám letos daří. Zaplnili jsme volné skladové kapacity v Kladně, Břeclavi, Ostravě a v Brně. Dobrá zpráva pro trh však je, že stále máme prostor pro další růst. Kromě toho nejen v České republice, ale v celé Evropě DACHSER dále rozšířil svou spolupráci s poskytovateli balíkových přeprav. A také jsme se stali preferovaným přepravním partnerem pro e-shop Amazon v Německu. To je výhodné pro české exportéry, dodavatele do Amazonu, kteří mohou využívat našeho know-how a také značných synergií. Věříme, že díky zkušenostem s dodávkami do německého Amazonu, budeme mít dobré šance poskytovat služby i pro sklady v České republice.“
„V průběhu roku jste informovali o nových zákaznících. Který průmyslový segment je pro vás nejzajímavější?“
„Podařilo se nám navázat spolupráci s několika velkými hráči v oblasti výroby chemických látek či elektrických zařízení, dále rozvíjíme spolupráci se zákazníky z oboru výroby hraček a poměrně silní jsme i v segmentu oblečení a kosmetiky. A právě spolupráce s velkými zákazníky nám umožnila otevřít další přímé linky sběrné služby, zrychlit pohyb zboží v naší síti a také prohloubit naše znalosti v daném segmentu.
Růst našich zákazníků umožňuje i náš růst. Současně zvyšuje i naši odbornou znalost výrobního segmentu zákazníků a jejich prodejních trhů. Právě znalost cílových trhů je totiž to, co zákazníci od logistického partnera stále více vyžadují. Nemůžeme proto říci, že se soustřeďujeme na jeden průmyslový segment. Naším cílem je mít vyvážené portfolio zákazníků, ať už z geografického či oborového hlediska. V takovém případě totiž jak my, tak všichni naši zákazníci získávají prospěch ze synergií, které při spolupráci vznikají. Příležitost v růstu vidíme v dalším využívání těchto synergií, jako jsem zmínil například u společnosti Amazon. Také chceme více využívat naší silné pozice na Pyrenejském poloostrově, kde jsme se po akvizici Azkaru a Transunionu stali jedničkou na trhu.“
„Dachser letos rovněž posiloval svá pozemní spojení. Jsou nové linky odrazem oživení českého exportu?“
„Český export skutečně letos zažil oživení. Tradičně v něm vede obchodní výměna s Německem a se Slovenskem. My jsme díky naším novým akvizicím posílili nejen spojení do eurohubu v Bratislavě a německých měst, ale otevřeli jsme například i přímé linky do Beneluxu či do eurohubu ve francouzském Clermond-Ferrand. Od začátku roku funguje také naše linka do Moskvy.“
„Ve znamení čeho se ponese příští rok?“
„Příští rok bude rokem stabilizace, a to nejen u českého DACHSERU, ale i v rámci celé skupiny. V posledních dvou letech jsme hodně investovali, a protože jako rodinná firma investujeme výhradně z vlastních zdrojů, budeme se teď soustředit na optimalizaci v rámci naší sítě a rozvoj našeho zákaznického portfolia. Plánujeme posílit spojení se vzdálenějšími trhy, jako je právě Španělsko a Rusko a chceme dále využít husté sítě v západní a střední Evropě. To však neznamená, že je naše investiční plánování zastaveno. Naopak, v rámci naší strategie Mobile například plánujeme přesun některých poboček do větších prostor. Ale to nás čeká až v roce 2015.“
„Informovali jste o korporátním ocenění Best Performer, který obdržel Dachser ČR…“
„Český DACHSER prošel od fúze v roce 2006 velkými změnami. Rychle se podařilo implementovat korporátní řešení, díky znalostem a píli našich lidí se nám podařilo dobře projít tím nejhorším obdobím hospodářské krize. To všechno reflektují i zástupci skupiny DACHSER právě v hodnocení DACHSER Quality Award. Každoročně jsou české pobočky mezi prvními v celé síti pozemních přeprav společnosti. Silná strategie a naše velmi plochá řídicí struktura z nás od počátku dělají plnohodnotného člena tzv. DACHSER Family.“
Pavel Toman