28. srpna 2018, Martina Vampulová
28.8. - Startup DoDo, patřící do portofolia e-commerce akcelerátoru Inveo, má za sebou další úspěšný půlrok. Asistenční služba, která ulehčuje život zákazníkům v Praze, odbavila prostřednictvím svých kurýrů v první polovině letošního roku více než 170 tisíc zásilek a plnila i mnoho neobvyklých přání. Zákazníci využívali DoDo nejen k dovozu čerstvého jídla nebo zásilek v rámci poslední míle, ale oblíbili si také doplňkovou službu DoDo Car.
DoDo aktuálně zaměstnává přes 200 kurýrů, kteří se pohybují v ulicích Prahy ve vozech poháněných CNG (60 %), pěšky (20 %) nebo v hybridních vozech (20 %). Flotilu DoDo tvoří více než 75 vozů, které najely během prvních šesti měsíců roku 2,5 milionu kilometrů.
Zákazníci si služby DoDo kurýrů objednávají nejčastěji v ranních a dopoledních hodinách, odpoledne je nejvytíženější hodinou 16:00. Průměrná doručovací doba od objednání je 22 minut. Nejoblíbenější položky objednávek jsou ze segmetu gastronomie, ale DoDo také rozvezlo přes 500 kytic a doručilo 35 tisíc nákupů potravin. Díky spolupráci s mnoha známými značkami funguje DoDo i jako služba tzv. poslední míle pro doručení z obchodů Mall.cz nebo Datart. Zákazníkům dováží také rychlé občerstvení od partnera KFC, Bageterie Boulevard nebo sítě UGO.
Kurýři DoDo doručovali nejen standardní objednávky jídla či jiných nákupů, ale plnili i ta méně obvyklá přání, jako třeba dovážku 15 párů bot nebo shánění svatebního daru v podobě dvou tisíc korunových mincí. „Naši kurýři často pomáhají v obtížných, mnohdy až kuriózních životních situacích. Mezi ně patřil třeba odchyt luční kobylky, na kterou si zákazník netroufal, nebo situace, kdy nás zákaznice poslala zavřít otevřené okno, na které zapomněla. To však už bylo zavřené,“ přiblížil nejzajímavější DoDo výjezdy Michal Menšík, výkonný ředitel DoDo.
(mna)
Foto: DoDo