Praha vydala loni na chod DPP 14,58 miliardy korun

Praha vydala loni na chod DPP 14,58 miliardy korun

3.8. - Hlavní město vydalo loni na chod dopravního podniku (DPP) prostřednictvím tzv. kompenzací zhruba 14,58 miliardy Kč, což je více než předloni, kdy to bylo asi 14,31 miliardy Kč. Čistý zisk za loňský rok ve výši 869,15 milionu Kč bude převeden na účet nerozděleného zisku z minulých let. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní. DPP je největší městskou firmou, která zaměstnává téměř 11 000 lidí. Základní kapitál podniku je přibližně 31,24 miliardy Kč. Kvůli koronavirové pandemii letos čeká město propad hospodaření DPP až dvě miliardy Kč.

Vozový park DPP tvořilo ke konci loňského roku 730 vozů metra, 805 tramvajových vozů a 1143 autobusů. Tramvajové tratě měly délku 142,7 kilometru a jezdilo na nich 25 denních a devět nočních linek, jejichž souhrnná délka činila 556,7 kilometru. Ke konci roku 2019 provozoval DPP 96 denních městských a 13 příměstských linek, 17 školních spojů, 14 nočních městských linek a jednu linku pro handicapované. Délka všech 141 linek činila 1820,4 kilometru. V metru provozuje DPP 61 stanic.

Podle výroční zprávy v roce 2019 podnik přepravil zhruba 1,173 miliardy cestujících, z toho 440,5 milionu metrem, 371 milionů tramvajemi a lanovou dráhou Petřín, 354,3 milionu městskými autobusovými linkami a 115.000 cestujících trolejbusem. Na příměstských linkách svezl DPP asi 6,5 milionu lidí.

Revizoři rozdali 247 209 pokut, což je o 5,6 procenta meziročně více. Příjem z pokud dosáhl 171,65 milionu Kč, což je oproti předchozímu roku o skoro 20 procent více. Zkontrolováno bylo loni 6,8 milionu cestujících.

DPP navýšil tvorbu účetních rezerv a k 31. prosinci 2019 o více než 529 milionů posílil vlastní kapitál společnosti, který tak činí 68,27 miliardy. Takzvaný přiměřený zisk, tedy peníze, které město DPP nechává na investice, přesáhl jednu miliardu.

Loni pokračovala rekonstrukce a modernizace stanic metra nebo byl zahájen geologický průzkum stavby metra D z Pankráce do Písnice. V tramvajové síti byla například zrekonstruována trať ve Vinohradské ulici, která byla ve velmi špatném stavu, nebo bylo vytvořeno nové odstavné kolejiště tramvají v Ústředních dílnách. Zvýšil se také počet bezbariérových stanic a zastávek.

Ladislav Urbánek místopředsedou DPP a dopravním ředitelem

Ladislav Urbánek byl potřetí zvolen dopravním ředitelem pražského dopravního podniku (DPP). Zůstává také ve funkci místopředsedy představenstva podniku. Schválilo to představenstvo DPP. Urbánek byl členem představenstva a dopravním ředitelem DPP poprvé zvolen v roce 2012.

"Ladislav Urbánek je zkušený dopravák a respektovaný odborník na MHD. Jeho zkušenosti budou potřebné zejména v době pokoronavirové, kdy s hlavním městem Prahou a ROPIDem diskutujeme budoucí podobu MHD v Praze," uvedl předseda představenstva a generální ředitel DPP Petr Witowski.

Ladislav Urbánek nastoupil do DPP v roce 1976 jako dozorčí stanice. V dalších letech pracoval v různých provozních funkcích v nepřetržitém provozu metra a dále ve vedoucích pozicích. Členem představenstva DPP je od roku 2012. Dopravním ředitelem, tedy osobou zodpovědnou za řízení provozu, je od 1. června 2012.

Dalšími členy představenstva DPP jsou nyní současný předseda představenstva Petr Witowski, Jiří Špička, Jan Šurovský a Matěj Augustín. Předsedou dozorčí rady je náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

(čtk)

Foto: LAN

spinner