4. prosince 2024, čtk
5.12. - Příměstské vlaky Pražské integrované dopravy (PID) čekají spolu s celostátním termínem nových jízdních řádů 15. prosince změny, a to zejména na tratích do Českého Brodu a Kolína a do Lysé nad Labem a Nymburka či MIlovic. Vyplývá to z informací, které PID zveřejnil na webu. Výrazně bude posílen provoz vlaků mezi Prahou a Lysou nad Labem a na tratě vyrazí i nové bezbariérové elektrické vlaky.
V trase na Kolín a Kutnou Horu pojede linka S1 nově pouze do Poříčan, odkud ji dále do Kolína nahradí spěšná linka R41 posílená na půlhodinový interval ve špičkách. Na tu budou nasazeny nové elektrické jednotky RegioPanter s 230 místy k sezení. "Mezi Kutnou Horou a Kolínem bude celotýdenně posílena linka S20 zajíždějící jako linka S28 až do stanice Kutná Hora město s návazností na rychlíky R18 na Prahu," uvedla organizace.
Změny se dotknou také příměstských vlaků S9 ze Strančič, které budou nově ve špičkách pracovních dní prodlouženy z pražského hlavního nádraží až do Milovic. Ráno naopak některé nepojedou z Kolína nebo Nymburka. Linky S2 a S22 nově nepojedou na Masarykovo nádraží, ale na hlavní, a to kvůli rekonstrukci nádraží a sjednocení nástupu na vlaky S9 do Milovic.
Změny budou znamenat, že ve špičkách pracovních dnů pojedou vlaky v úseku Praha – Lysá nad Labem v intervalu 15 minut. Mezi Prahou, Nymburkem a Kolínem navíc pojedou nové spěšné vlaky R42 z Masarykova nádraží. Linka S7 již nepojede v úseku z Prahy do Českého Brodu a namísto ní budou v tomto úseku posíleny vlaky S1.
Výrazné posílení čeká ještě linku R49, u které již většina vlaků nebude končit v Benešově, ale pojede až do Olbramovic, Votic nebo Tábora. Nové elektrické vlaky RegioPanter pak pojedou kromě trati do Kolína také na všech vlacích linky S4 na Kralupy nad Vltavou, z nichž část nově pojede o sezonních víkendech až do Nelahozevsi. Mírné posílení podle informací PID čeká i řadu dalších linek.
(čtk)
Foto: PID