Na výstavbu Pražského okruhu z Běchovic k D1 je nejnižší nabídka 9,8 miliardy Kč

Na výstavbu Pražského okruhu z Běchovic k D1 je nejnižší nabídka 9,8 miliardy Kč

19.10. - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) obdrželo na výstavbu úseku Pražského okruhu z Běchovic k dálnici D1 čtyři nabídky. Nejvýhodnější z nich za necelých 9,8 miliardy korun bez DPH je od sdružení firem Eurovia CZ, Stavby mostů, Porr a Porr Bau. Na sociální síti X to včera uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. V podcastu na webu ŘSD upozornil Mátl na to, že nejnižší nabídková cena odpovídá zhruba 65 procentům původního předpokladu, hodnotící komise tak prověří, zda je taková cena reálná.

"Nabídku jako takovou jsem neviděl, bude ji posuzovat hodnotící komise a od toho právě hodnotící komise je, aby prověřila, zdali ta nabídka reálná je," řekl Radek Mátl k nejvýhodnějšímu podání s cenou 9,765 miliardy korun. Jihovýchodní oblouk Pažského okruhu má pravomocné stavební povolení, ŘSD chce staveniště předat stavebním firmám do konce letošního roku, zopakoval.

Výkupy pozemků pro stavbu včetně takzvaných technických vyvlastnění pozemků neznámých vlastníků jsou podle Radka Mátla téměř hotové. "Dokážeme tyto stavby zahajovat i s tím, že majetkoprávní činnost není dokončena, dokončuje se v průběhu samotné realizace," uvedl. Ve smlouvě se zhotovitelem bude podle Mátla uvedená doba stavby 36 měsíců, po dokončené části okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1 by se tak mohlo jezdit na konci roku 2027.

U přeložky silnice první třídy 12 mezi Úvaly a Běchovicemi, která by měla být hotová zároveň s touto částí Pražského okruhu, začaly podle Mátla archeologické práce a výběr zhotovitele, dokončuje se výkup pozemků. Stavební povolení zatím přeložka nemá, ale ŘSD předpokládá zahájení prací v létě příštího roku. Trvat mají 30 měsíců.

Součástí nového úseku mezi Běchovicemi a dálnicí D1 označovaného jako 511 bude dvojice tunelů nebo čtyři mimoúrovňové křižovatky. Na konci května začal v místech připravovaného úseku archeologický výzkum.

Stavba Pražského okruhu je rozdělená do 11 úseků, zprovozněných je zatím sedm. První úsek se otevřel v roce 1983. Naposledy se okruh řidičům rozšířil v roce 2010, kdy byl zprovozněn úsek od D1 k D5. Spolu s jihovýchodním úsekem mezi Běchovicemi a D1 chybějí tři úseky v severní části mezi Ruzyní, Suchdolem, Březiněvsí a Satalicemi.

(čtk)

Mapa: ŘSD

spinner