13. dubna 2025, red

14.4. - Na veletrhu bauma 2025 v Mnichově představila značka nákladních vozů Daimler FUSO všestrannost a rozmanitost možností nástaveb FUSO Canter ve stavebních aplikacích. V hale B4, stánek 233, hned vedle stánku Mercedes-Benz Trucks a na venkovní ploše představila značka FUSO tři různé varianty lehkého nákladního vozidla.
FUSO Europe na stánku představila eCanter 7C18e s celkovou hmotností 7,49 t třístranným sklápěčem Meiller Trigenius, a také variantu s dieselovým motorem a celkovou hmotností 6,0 t - Canter 6S15 s valníkovou nástavbou WEHA a jeřábem. Venku si návštěvníci mohli prohlédnout také FUSO Canter 9C18 s celkovou hmotností 8,55 t a s nosičem kontejnerů Palfinger.
FUSO Canter a eCanter: všestranní partneři pro širokou škálu úkolů ve stavebnictví
Florian Schulz, vedoucí prodeje, marketingu a zákaznických služeb FUSO Europe, řekl: „Pro stavební průmysl je FUSO Canter všestranným lehkým nákladním vozidlem – ať už ve své dieselové nebo elektrické variantě. Naši zákazníci oceňují skutečnost, že i složité nástavby lze snadno realizovat a že mohou ve svém každodenním podnikání používat ovladatelné a robustní vozidlo. Letos přibudou nové varianty uspořádání šasi, které umožní montáž například plně elektrické montážní plošiny nebo hydraulické ruky.”
Sklápěcí nástavby s jeřábem nebo zvedací plošiny jsou typické aplikace pro lehký nákladní automobil FUSO ve stavebnictví. Od čtvrtého čtvrtletí nabídne FUSO eCanter s novým uspořádáním baterií, díky čemuž budou také složité nástavby, jako jsou jeřáby a zvedací plošiny, proveditelné i ve variantě plně elektrického vozidla. Akumulátory jsou v podvozku posunuty dále dozadu, dodatečný prostor mezi kabinou řidiče a akumulátorem umožňuje umístění opěr pro nástavbu. Nové konfigurace podvozku s novým uspořádáním baterie jsou k dispozici v následujících verzích: 4S15e, rozvor 3 400 mm, S-baterie, 7C18e, rozvor 3 400 mm, S-baterie, 7C18e, rozvor 3 850 mm a 4.450 mm, M-Baterie, 9C18e, rozvor 3850 mm, M-Baterie, 9C18e, rozvor 4.450 mm, M-Baterie.
Celkově FUSO nabídne 85 % variant, ve kterých je Canter s dieselovým motorem v Evropě dostupný, také v plně elektrické variantě eCanter.
Od konce letošního roku budou všechny eCantery k dispozici také s volitelným tažným zařízením.
Alternativní palivo: HVO pro tankování FUSO Canter
Kromě rozšíření elektrického portfolia společnost FUSO také oznamuje inovaci pro konvenční Canter: modely FUSO Canter budou v budoucnu volitelně připravené pro tankování hydrogenovaného rostlinného oleje (HVO), obnovitelného paliva. Zahájení prodeje je plánováno na konec roku. HVO nabízí výhodu nižších emisí CO₂ ve srovnání s konvenční naftou.
O FUSO Canter
FUSO Canter je již více než šest desetiletí mezinárodním bestsellerem v segmentu lehkých nákladních vozidel díky svému malému poloměru otáčení (jeden z nejmenších ve své třídě), vysokému užitečnému zatížení a všestrannosti. Od svého uvedení na trh v roce 1963 bylo celosvětově vyrobeno více než 4,5 milionu FUSO Canterů. Vozidlo se vznětovým motorem je k dispozici v pěti hmotnostních třídách (3,5 t až 8,55 t), se šesti rozvory (2 500 mm až 4 750 mm), třemi výkonnými motory (130 až 175 k) a třemi variantami kabiny (standardní (šířka 1,7 m), komfortní (2,0 m) a kabinou pro posádku (2,0 m).
Elektrický sesterský model FUSO eCanter se sériově vyrábí od roku 2023, nyní v 53 variantách a třech různých konfiguracích baterií. eCanter je k dispozici na 38 trzích po celém světě, přičemž uvedení na trh v dalších zemích se připravuje. Před představením současného modelu eCanter nové generace byla značka FUSO již od roku 2017 celosvětovým průkopníkem elektrické mobility na různých trzích se svými plně elektrickými předchozími generacemi eCanter a testovala širokou škálu možných aplikací u zákazníků ve skutečném provozu. FUSO se tak může již ohlédnout za osmiletými zkušenostmi s používáním elektrických lehkých nákladních vozidel a miliony kilometrů ujetých zákazníky v čistě elektrickém provozu.
Canter a plně elektrický eCanter se pro evropský trh vyrábí v závodě Mitsubishi Fuso Truck Europe v Tramagalu v Portugalsku a pro všechny ostatní trhy v závodě Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation v japonské Kawasaki.
(red)
Foto: Fuso