22. února 2022, lan

22.2. – Škoda Fabia se vrátila na pozici nejprodávanějšího modelu českého trhu. Aby výrobce její postavení upevnil, nabízí nyní i třetí výbavový stupeň. Nejvyšší specifikace, tradičně pojmenovaná Monte Carlo, přináší oproti provedením Ambition a Style nejen optické změny, ale hlavně rozsáhlou standardní výbavu. České zastoupení mladoboleslavské automobilky včera zveřejnilo ceníky této varianty a zpřístupnilo zákazníkům modelový konfigurátor.
„Nová Fabia Monte Carlo se od specifikací Ambition a Style odlišuje ještě atraktivnějším designem a k němu přidává doslova vyčerpávající výbavu. Dali jsme si záležet na tom, aby zákazník nemusel za nic důležitého připlácet. Čeští zákazníci dlouhodobě vyhledávají dobře vybavené modely a my věříme, že jim touto verzí vycházíme vstříc,“ uvedl Jan Pícha, vedoucí prodeje Škoda Auto Česká republika.
I pokud jde o výbavu, stanovuje vrcholné provedení modelové řady Fabia ve své třídě měřítka. Ve standardu jsou mimo jiné 16palcová litá kola s černým lakováním, sportovní sedadla, karbonový dekor, Bi-LED přední světlomety s přisvěcováním do zatáček, parkovací senzory vpředu i vzadu, bezklíčové zamykání a startování KESSY, USB-C ve vnitřním zpětném zrcátku, dvouzónová klimatizace Climatronic a mnoho dalších položek. Kromě řady jiných designových detailů stojí za zmínku tzv. Color Concept, který kombinuje černé lakování střechy, A-sloupků a vnějších zpětných zrcátek s pěti barvami karoserie. Nejvyšší výbavový stupeň charakterizuje také škála výkonných turbomotorů. Zákazníci mohou volit mezi dvěma variantami litrového agregátu 1,0 TSI s výkonem buď 70 kW, nebo 81 kW. Zatímco první verze je vždy spojena s pětistupňovou manuální převodovkou, u druhé si lze vybrat šestistupňovou manuální převodovku nebo sedmistupňové dvouspojkové ústrojí DSG. Vrchol pak představuje motorizace 1,5 TSI s převodovkou DSG, která díky výkonu 110 kW zcela naplňuje sportovní ambice nového vozu Škoda Fabia Monte Carlo.
Mezigenerační cenový rozdíl je plně kompenzován dodatečnou standardní výbavou. Předchozí Fabia Monte Carlo totiž neměla v ceně světelný a dešťový senzor s automatickým stmíváním vnitřního zpětného zrcátka, vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů, asistent rozjezdu do kopce, asistent udržování v jízdním pruhu, Smartlink, ambientní osvětlení, eCall a službu proaktivní servis na 10 let, KESSY, parkovací senzory vpředu ani Color Concept poprvé zahrnující také metalické barvy karoserie.
(lan)
Foto: Škoda Auto