29. března 2025, red

30.3. - Česká technologicko-logistická společnost Fulfillment.cz slaví tři roky od svého vzniku. Od založení prošla dynamickým růstem a stala se významným hráčem v oblasti e-commerce skladování a logistiky. V roce 2024 dosáhla obratu 65 milionů korun, což znamená meziroční růst o 67 procent. Díky vlastnímu skladovému management systému (WMS), unikátnímu QR kódovému řešení a naprosté transparentnosti účtování nákladů v reálném čase nastavuje nový standard v řízení skladové logistiky. Společnost nově nabízí své unikátní WMS jako samostatné softwarové řešení, které umožňuje firmám efektivně řídit zásoby napříč sklady, prodejnami i distribučními centry.
Aktuálně společnost spolupracuje s více než 110 e-shopy, mezi které patří například Freshlabels, Woox, Pod7kilo, Kitchenette, Regals, Bergam, nebo Kava.cz. V roce 2025 plánuje další expanzi technologických řešení, další integraci umělé inteligence do řízení skladu a zdokonalení efektivity procesů. Dlouhodobým cílem společnosti je přetvořit fulfillment ze standardní logistické služby na klíčovou konkurenční výhodu e-shopů.
Technologie a transparentnost jako hnací motor růstu
V roce 2024 Fulfillment.cz vykázalo nejvyšší meziroční růst od svého vzniku, přičemž plán na rok 2025 počítá s dalším navýšením obratu na více než 100 milionů korun. EBITDA společnosti vzrostla z 0,5 milionu korun v roce 2023 na bezmála 4 miliony korun v roce 2024 a v příštím roce míří k devíti milionům korun.
„Naším cílem není jen růst, ale také změnit způsob, jakým e-shopy přemýšlejí o logistice a skladování. Vytvořili jsme nový přístup k fulfillmentu, kde klienti znají své skutečné náklady v reálném čase, mohou sledovat každý jednotlivý kus zboží od naskladnění až po doručení zákazníkovi a logistika a skladování už pro ně není nepřehlednou černou dírou. Technologie nám umožňuje rychleji odbavit více zásilek s nižšími provozními náklady, a to při zachování vysoké kvality služby,“ říká Petr Cinkl, CEO Fulfillment.cz.
Díky technologickému přístupu dokáže Fulfillment.cz řídit procesy s naprostou přesností nejen na úrovni jednotlivých produktů, ale i všech přijatých kusů. Unikátní QR kódy a vlastní algoritmy zajišťují, že chybovost společnosti dosahuje pouhých 0,002 procenta, což je nejnižší hodnota v segmentu fulfillmentových služeb. Pokud by se stejná míra přesnosti aplikovala na expedici sto tisíc zásilek, chybu bychom našli pouze u dvou z nich.
Tato téměř nulová chybovost platí i pro specifické typy zboží, které vyžadují precizní evidenci a sledování v reálném čase – například produkty se sériovým číslem, šaržemi nebo datem expirace. Náš systém podporuje FIFO (First In, First Out) i FEFO (First Expired, First Out). To umožňuje bezchybnou správu například elektroniky, léčiv, kosmetiky nebo potravin. Díky tomu mají e-shopy i retailové řetězce jistotu, že každý produkt je skladován a expedován podle optimálních, nebo definovaných pravidel, čímž minimalizují nejen chybovost, ale i plýtvání a zbytečné ztráty.
Nový standard v e-commerce logistice
Tradiční fulfillmentová centra obvykle fungují na základě paušálních poplatků a objemově orientovaných modelů. Fulfillment.cz přistupuje k logistice jinak. Transparentnost nákladů a sledování každého kusu zboží v reálném čase umožňují e-shopům přesně kalkulovat své logistické náklady a optimalizovat své obchodní strategie.
„Chceme redefinovat fulfillment jako službu. Nejde jen o skladování a expedici, ale o strategickou součást byznysu e-shopů. Když majitel e-shopu přesně ví, kolik ho stojí skladování každého kusu zboží na denní bázi, může chytře řídit marže, cash flow i marketingové akce. Díky transparentním datům mají e-shopy plnou kontrolu nad náklady a růstem. Naši klienti mají jistotu, že jsou náklady na skladování a expedici předvídatelné a nemění se podle nejasných paušálů či skrytých poplatků. To jim umožňuje nejen efektivně řídit náklady, ale také lépe plánovat budoucí cenotvorbu, promo akce a rozhodovat o tom, které produkty se vyplatí dlouhodobě držet na skladě. Díky této úrovni detailu mohou naši klienti strategicky řídit nejen svůj sklad, ale celý byznys s vědomím, že jejich logistické náklady jsou plně transparentní a předvídatelné. To je budoucnost fulfillmentu,“ dodává Petr Cinkl.
Strategická spolupráce s e-shopy
Řada významných e-shopů již přešla na nový model fulfillmentu a zaznamenala výrazné zlepšení efektivity. Freshlabels využívá logistiku propojenou mezi e-shopem a kamennými prodejnami, čímž získává plnou kontrolu nad zásobami a možnost dynamických změn těsně před expedicí. Společnost Woox implementovala model příjmu zboží bez předchozí avizace, což jí umožňuje vyšší flexibilitu v dodavatelském řetězci. Regals díky transparentním nákladům a jejich datové analýze založené na unikátních informacích o jednotlivých kusech dokáže vyhodnocovat ziskovost každého produktu, ale i kusu.
„E-commerce se rychle mění a my měníme fulfillment tak, aby byl přizpůsoben budoucnosti. To, co dnes nabízíme jako nadstandard, bude za pár let standardem trhu. A my jsme připraveni ho definovat,“ uzavírá Petr Cinkl.
Plány na rok 2025: AI, automatizace a expanze
Rok 2025 bude ve znamení další digitalizace a rozšíření technologických řešení. Společnost bude dále rozvíjet integraci umělé inteligence do řízení skladu, která umožní automatickou optimalizaci pickingu a balení a řízení kapacit skladu. Zároveň nadále pracuje na rozšiřování API konektivity, která zrychlí integraci i s dalšími e-commerce platformami a ERP systémy.
(red)
Foto: Fulfillment.cz