15. října 2013

Po dvou měsících ostrého provozu uspořádala Panalpina, globální logistická společnost se sídlem ve Švýcarsku, na začátku září slavnostní otevření svého nového servisního střediska pro region Evropy v pražském Karlíně. Události se zúčastnilo přibližně padesát hostů z řad nejvyššího vedení koncernu. Přítomni byli rovněž zástupci spedičních a nespedičních dodavatelů i zástupci vzdělávacích institucí zaměřených na logistiku.
Na slavnostním otevření servisního střediska promluvil mimo jiné regionální CEO pro Evropu a Blízký východ Volker Böhringer. Ve svém vystoupení vyzdvihl význam tohoto projektu pro celou společnosti Panalpina, ocenil dosavadní rychlý průběh pilotního provozu a zdůraznil pozitivní očekávání dalšího vývoje aktivit tohoto centra.
Centralizace přinese výhody
Nové středisko v Praze je součástí globální sítě interních servisních center, což pro společnost znamená, že při poskytování svých služeb bude vybrané části logistických procesů zajišťovat centrálně. Od centralizace si společnost slibuje řadu výhod, například standardizaci procesů či přímou úsporu mzdových nákladů. Činnost firmy tak bude méně závislá na výkyvech lokálních trhů v rámci celého regionu.
V současné době běží v Praze pilotní provoz orientovaný na německý námořní export FCL a zaměstnává zhruba třicet disponentů. Podle společnosti však již v blízké době dojde k dalšímu rozšíření o další produkty a trhy. V Praze by tak v servisním středisku Panalpiny mělo v horizontu tří až čtyř let pracovat několik stovek zaměstnanců.
(pat)