26. února 2016

26.2. - V pondělí 29. února se rozjedou spěšné vlaky Arriva na trase Praha – Čerčany – Benešov a v sobotu 5. března zahájí Arriva provoz přímého expresu Praha – Olomouc – Uherské Hradiště – Trenčín. V pracovní dny pojede na lince Praha – Benešov v každém směru sedm nových vlaků, které rychle propojí Benešov, Čerčany, Senohraby a Mnichovice s Prahou. Základní jízdenka z Benešova do Prahy vyjde na 50 Kč, na internetu bude stát 45 Kč.
„Z Benešova do Prahy dojíždí vlakem několik set lidí denně. Koridor je opravený a cesta vlakem do centra Prahy je tak po kolejích rychlejší než autobusem nebo autem. Vidíme tu veliký potenciál,“ říká ředitel Arriva pro Českou republiku Daniel Adamka. „Zastavujeme v Čerčanech, Senohrabech a Mnichovicích, protože tu měli lidé k dispozici zatím jen zastávkové vlaky. Přitom jsou tyto obce už dost daleko od Prahy, rychlé spěšné vlaky místním ušetří hodně času. Benešovským zase výrazně zkrátíme cestu do Hostivaře nebo Strašnic. Tam rychlíky nestaví, dosud nezbývalo, než jít na zastávkový vlak. Byla by škoda, nevyužít opravený koridor pro nová rychlá spojení.“
Ve vlaku Arrivy najdou cestující 120 pohodlných polohovatelných sedaček, místo pro kočárky a jízdní kola. Cestující si mohou vybrat pohodlnější sedadla v klidové zóně i místa s dětským koutkem. Na palubě vlaku je bezplatná LTE WiFi. „Náš vlak byl vyroben v Německu a jezdil dříve u Deutsche Bahn. Když jsme ho přivezli do Česka, prošel zásadní rekonstrukcí a dostal úplně nový interiér,“ vysvětluje Jiří Nálevka, ředitel Arriva vlaky. „Vybrali jsme velmi komfortní sedačky, které najdete v dálkových vlacích, instalovali jsme do vlaku vysokorychlostní internet i zásuvky. Není to elektrický vlak, ale přesto je uvnitř velmi tichý.“
Plány Arrivy Benešovem nekončí. „Jsem přesvědčen, že by bylo smysluplné do budoucna linku prodloužit z Benešova do Vlašimi nebo do Sedlčan,“ říká Daniel Adamka. „Jsou to města, ze kterých dojíždí do Prahy každý den hodně lidí, rychlý přímý vlak by tu měl určitě smysl. To jsou už ale vedlejší neelektrifikované tratě, proto potřebujeme dieselový vlak. Pokud by měla tato města a Středočeský kraj zájem o přímé vlaky do Prahy, rádi bychom s nimi na takovém projektu spolupracovali.“
(tj)