​Leo Express má zájem jezdit na trase Plzeň - Most

​Leo Express má zájem jezdit na trase Plzeň - Most

23.3. - Soukromý železniční dopravce Leo Express požádal o přidělení dopravní kapacity na trase mezi Plzní a Mostem. Jde o úřední krok, který je nutný proto, aby dopravce mohl na této trase začít jezdit. Ministerstvo dopravy vypsalo na této trase loni výběrové řízení, to ale zatím nepravomocně zastavil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Dopravce požádal o přidělení jízdních časů ve stejnou dobu, kdy jezdí vlaky objednané státem.

Žádost o přidělení kapacity souvisí s nabídkou Leo Expressu na provoz zmiňované trati, uvedl v tiskové zprávě dopravce. „Pokud by zakázku od ministerstva dopravy na provoz od letošního prosince firma nezískala, je ochotná se objednané přepravní kapacity vzdát,“ uvedla mluvčí společnosti Petra Valentová.

Podle mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Neřolda se ale úřad nabídkou Leo Expressu nezabývá. Ministerstvo věří, že se podaří dokončit výběrové řízení, ve kterém nejnižší nabídku na provoz na trati podala soukromá společnost GW Train Regio. Žádná další soutěž na provoz na lince Plzeň - Most není, a proto nebude úřad nabídku Leo Expressu řešit, dodal Neřold.

Zájem o provoz linky projevilo loni v září pět společností, nejlacinější GW Train Regio požadovala od státu dotaci necelých 75 korun na ujetý kilometr. Nabídka Leo Expressu ze začátku letošního března je proti této ceně o 15 procent nižší, dodal generální ředitel Leo Express Petr Koehler.

ÚOHS soutěž zastavil loni v listopadu na základě podnětu Českých drah, podle kterých byl státní dopravce v soutěži proti ostatním společnostem v nevýhodě. ČD argumentovaly tím, že jsou jedinou firmou, která musí uznávat bezplatné jízdní doklady drážních zaměstnanců, takzvané režijky, nebo se starat navíc o nádraží.

Pro případ, že by ÚOHS rozkladu ministerstva dopravy nevyhověl, začal úřad jednat o zadání zakázky bez soutěže s GW Train Regio. Kvůli tomu ministerstvo vydalo předběžné oznámení o zvažovaném zadání veřejné zakázky, dodal mluvčí. Spojení mezi Plzní a Mostem je neelektrifikované a denně tudy projedou čtyři páry rychlíků, v neděli pět párů dálkových spojů. Vítěz veřejného řízení měl začít na trase jezdit od od prosincové změny jízdního řádu.

(čtk)

spinner