​Na trať mezi Prahu a Brno vyrazil poprvé nový vlak ČD InterPanter

​Na trať mezi Prahu a Brno vyrazil poprvé nový vlak ČD InterPanter

28.1. - Ve středu 27. ledna 2016 vyjela na rychlíkovou linku mezi Brnem, Českou Třebovou a Prahou první nová jednotka InterPanter. Cestujícím nabízí komfort srovnatelný s vlaky vyšší kvality včetně klimatizace nebo WiFi připojení k internetu. Postupně tyto nejmodernější rychlíkové jednotky nahradí všechny dosluhující staré „koženky“, které doposud obsluhují města na této trase, například Blansko, Svitavy, Ústí nad Orlicí, Choceň nebo Přelouč.

„V letošním roce jsme pro naše cestující připravili největší změnu kvality rychlíkových spojů od roku 1989. V rámci obnovy vlaků budou během prvního pololetí letošního roku na rychlíkové lince Brno – Česká Třebová – Praha nahrazeny všechny staré koženkové vagóny ze 70. a 80. let celkem osmi moderními jednotkami InterPanter. Pro cestující je to skoková změna v kvalitě cestování. I v obyčejných rychlících dostanou komfort jako ve vlacích InterCity a EuroCity,“ vysvětluje Pavel Krtek, předseda představenstva Českých drah.

InterPanter je nejmodernější rychlíková souprava v Česku. Její dodávky zahájil výrobce, ostravská společnost Škoda Vagonka, a.s., v loňském roce. Její přednosti pro cestující zmiňuje Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu: „Jednotka představuje první nízkopodlažní rychlíkovou soupravu Českých drah. Soupravy budou mít také WiFi připojení k internetu, v řešení jsou ještě automaty na občerstvení.“ Jednotka nabízí také elektrické zásuvky, ze kterých je možné napájet notebooky, mobilní telefony a další drobná zařízení, která dnes lidé na cestách využívají.

Moderní jednotky InterPanter budou do provozu na lince Brno – Česká Třebová – Praha nasazovány postupně. „Národní dopravce od konce ledna nasadil první soupravu, v březnu a v květnu uvedeme do provozu po dalších dvou vlacích a nejpozději od poloviny června pokryjeme rychlíkovou linku v maximálním rozsahu,“ zdůrazňuje Michal Štěpán. Po náběhu všech vlaků zůstane ve starých soupravách pouze jeden doplňkový obrat mezi Brnem a Českou Třebovou.

České dráhy v současném jízdním řádu změní kvalitu cestování v největším počtu rychlíků od roku 1989. Vedle linky Brno – Česká Třebová – Praha jezdí InterPantery již od prosince také na lince Brno – Břeclav – Otrokovice – Olomouc. Modernizované vozy začaly nahrazovat staré koženkové vozy také na rychlíkových linkách Brno – Olomouc – Šumperk nebo Kolín – Mělník – Ústí nad Labem. Na lince z Prahy do Hradce Králové jsou letos nasazeny poprvé některé vozy s klimatizací. Více klimatizovaných vozů se během roku objeví také na tratích z Prahy do Plzně nebo do Českých Budějovic.

(tj) 
spinner