Škoda Transportation

Škoda Transportation posiluje své postavení na čínském trhu

Škoda Transportation posiluje své postavení na čínském trhu

Zástupci české společnosti Škoda Transportation podepsali na konci dubna memorandum o strategické spolupráci s čínskou společností CSR Sifang Quingdao Co. Ltd. Strany se v něm dohodly na kooperaci, která bude využívat vozidla z portfolia obou společností a dodavatelské řetězce jednotlivých firem. Informovala o tom mluvčí české firmy Lubomíra Černá.

Podpis memoranda se uskutečnil na závěr setkání, kterého se kromě vedení Škody Transportation a CSR Sifang Quingdao zúčastnili také přední představitelé města Qingdao a provincie Shandong s vedením města Plzně a Plzeňského kraje. Podepsané memorandum znamená příslib užšího budoucího partnerství mezi oběma firmami. Škoda Transportation tím získává především možnost získat rozsáhlé obchodní příležitosti v Číně.

„Na čínském trhu nelze prorazit bez silného domácího partnera a my jsme ho v podobě společnosti CSR Sifang našli. Minulý rok naše firmy podepsaly kontrakt na poskytnutí licence k technologiím na výrobu nízkopodlažních tramvají typu ForCity Alfa,“ řekl Tomáš Krsek, předseda představenstva společnosti Škoda Transportation. Podle jeho slov se v příštích letech v Číně předpokládá rozvoj systémů využívajících „catenary free“ technologie, které v uplynulých měsících Škoda Transportation úspěšně otestovala na tramvajích a CSR Sifang o ně projevil velký zájem.

Kombinace pohonu z baterií a superkapacitorů

„Catenary-free“ řešení otestované Škodovkou je kombinací pohonu z baterií a superkapacitorů, tzn. bez napájení přes pantograf. Tento typ pohonu tramvají se využívá hlavně v případě, kdy tramvaj má zajet do oblastí, kde není nainstalována trolej. Pohon může být použit také v případě poruchy vrchního elektrického vedení, aby tramvaj nebránila plynulosti silničního provozu. CSR Sifang Quingdao Co. Ltd. je klíčová dceřiná společnost čínského strojírenského gigantu CSR Corporation Limited. Zaměřuje se například na výrobu vysokorychlostních vlaků, příměstských železničních vozidel nebo metra. Firma má obrovský moderní výrobní areál o rozloze 1,34 milionu metrů čtverečních, kde se při výrobě využívají nejpokročilejší technologie. CSR Sifang má vedoucí úlohu v oblasti výzkumu a vývoje vysokorychlostních elektrických jednotek. Jejich nejnovější generace dokonce vytvořila světový železniční rychlostní rekord na trati s běžným provozem.

Tramvaje představují technickou špičku

„Loňský prodej licence na tramvaj ForCity Alfa potvrdil, že naše tramvaj, která jezdí rovněž v hlavním městě Praze a v lotyšské metropoli Rize, patří mezi technologickou špičku. Nedávno v Číně společnost CSR Sifang Quingdao vyrobila první prototyp této tramvaje a začíná ji nabízet na tamním trhu, kde je více než 160 měst s minimálně jedním milionem obyvatel, které plánují velké investice do rozvoje infrastruktury,“ dodal Petr Vízdal, ředitel business developmentu společnosti Škoda Transportation. V souvislosti s poskytnutím licence také dochází ke školení čínských odborníků ve výrobních závodech Škoda Transportation.

Tomáš Johánek

spinner