9. února 2015

Největší evropský provozovatel kombinované dopravy Kombiverkehr na přelomu roku rozšířil síť eu.NETdirekt+ o nové spoje. Současně posílil přepravní kapacity a nabídku doplnil o trajektové spojení ve Středomoří. „Snažíme se maximálně usnadnit našim zákazníkům přechod od čistě silniční nákladní dopravy ke kombinované dopravě, ať už bimodální – silnice/železnice, nebo trimodální – silnice/železnice/vnitrozemská vodní doprava. Sázíme přitom na efektivní nová dopravní řešení,“ informoval předseda představenstva tohoto operátora Robert Breuhahn.
„Například na severu Evropy jsme zareagovali na četná přání zákazníků a pro oblast Baltu nabízíme trasu přes Öresundský most jako alternativu k trajektům,“ dodal Robert Breuhahn. Stávající nabídku přeprav z a do Švédska posílil Kombiverkehr ve spolupráci s partnerskou společností HUPAC o nový kyvadlový vlak mezi Kolínem nad Rýnem a terminálem kombinované dopravy v Malmö. Spoj poprvé vyjel v polovině ledna. Vlak projel přes železniční uzly Flensburg (Německo) a Kodaň (Dánsko) a dále přes Öresundský most až na švédské pobřeží. Náklad tvořily tankové kontejnery, výměnné nástavby a návěsy. Trasa umožnila průjezd s plným vyšším profilem P/C 400.
Jízdní řád počítá se čtyřmi odjezdy týdně v každém směru. Vedle úspory času, která oproti trajektovému spojení přes Hamburk a Lübeck činí dvanáct hodin, je velkou předností možnost propojení služby s dalšími spoji sítě Kombiverkehru a dalších partnerů. Prostřednictvím partnerské dohody s nákladní železniční společností Green Cargo má Malmö spojení se švédskými terminály v Göteborgu a Stockholmu a také norskou metropolí Oslo. Německá větev je rozšířena o spojení s Basilejí, Kornwestheimem, Mnichovem a Ulmem. Mezinárodní síť Kombiverkehru umožňuje realizovat přepravy z a do Francie, Španělska, Itálie, Švýcarska, Slovinska, Řecka a Turecka. Další železniční spoj z a do Malmö startuje koncem ledna.
Během ledna se spouští další nové linky
Kombiverkehr od 28. ledna doplní síť o region Bentheim (KT Coevorden) a nizozemskou provincii Drenthe. Vlak urazí trasu dlouhou přes 900 kilometrů za méně než 24 hodin. Zákazníci se mohou těšit na frekvenci třikrát týdně v obou směrech. Nabídka je společným projektem Kombiverkehru, EuroTerminal Coevorden a regionální železnice Bentheimer Eisenbahn. Na domácí německé síti je od 17. ledna v provozu kyvadlový vlak Ludwighshafen – Lübeck nově s frekvencí šesti odjezdů týdně místo pěti. Mezinárodní nabídka do Řecka, kterou od konce roku 2012 představuje kombinace železniční a trajektové přepravy mezi přístavy Patras, Terst a různými terminály v Německu, byla k 1. lednu 2015 posílena o nové trajektové spojení přes Středozemní moře.
Vedle přístavu Patras je nově v nabídce také Lavrio vzdálený asi 60 kilometrů jižně od Athén. Lavro je dostupný trajektem z italského Terstu. Novinka je ideální zejména pro speditéry, kteří potřebují přepravit nebezpečné zboží do Athén a okolí. Nákladní trajekty provozovatele Alternative Transport jsou certifikovány pro přepravu nebezpečného zboží všech tříd s výjimkou 1 a 7. Dodání kontejnerů a návěsů do Athén je rychlejší díky tomu, že Lavrio je blíže než přístav Patras. V případě vyšší poptávky je Kombiverkehr připraven kapacity dále posílit.
Tomáš Johánek