Evropa

Společnost Kombiverkehr od ledna výrazně posílila svou evropskou síť

Společnost Kombiverkehr od ledna výrazně posílila svou evropskou síť

Největší evropský provozovatel kombinované dopravy Kombiverkehr na přelomu roku rozšířil síť eu.NETdirekt+ o nové spoje. Současně posílil přepravní kapacity a nabídku doplnil o trajektové spojení ve Středomoří. „Snažíme se maximálně usnadnit našim zákazníkům přechod od čistě silniční nákladní dopravy ke kombinované dopravě, ať už bimodální – silnice/železnice, nebo trimodální – silnice/želez­nice/vnitrozem­ská vodní doprava. Sázíme přitom na efektivní nová dopravní řešení,“ informoval předseda představenstva tohoto operátora Robert Breuhahn.

„Například na severu Evropy jsme zareagovali na četná přání zákazníků a pro oblast Baltu nabízíme trasu přes Öresundský most jako alternativu k trajektům,“ dodal Robert Breuhahn. Stávající nabídku přeprav z a do Švédska posílil Kombiverkehr ve spolupráci s partnerskou společností HUPAC o nový kyvadlový vlak mezi Kolínem nad Rýnem a terminálem kombinované dopravy v Malmö. Spoj poprvé vyjel v polovině ledna. Vlak projel přes železniční uzly Flensburg (Německo) a Kodaň (Dánsko) a dále přes Öresundský most až na švédské pobřeží. Náklad tvořily tankové kontejnery, výměnné nástavby a návěsy. Trasa umožnila průjezd s plným vyšším profilem P/C 400.

Jízdní řád počítá se čtyřmi odjezdy týdně v každém směru. Vedle úspory času, která oproti trajektovému spojení přes Hamburk a Lübeck činí dvanáct hodin, je velkou předností možnost propojení služby s dalšími spoji sítě Kombiverkehru a dalších partnerů. Prostřednictvím partnerské dohody s nákladní železniční společností Green Cargo má Malmö spojení se švédskými terminály v Göteborgu a Stockholmu a také norskou metropolí Oslo. Německá větev je rozšířena o spojení s Basilejí, Kornwestheimem, Mnichovem a Ulmem. Mezinárodní síť Kombiverkehru umožňuje realizovat přepravy z a do Francie, Španělska, Itálie, Švýcarska, Slovinska, Řecka a Turecka. Další železniční spoj z a do Malmö startuje koncem ledna.

Během ledna se spouští další nové linky

Kombiverkehr od 28. ledna doplní síť o region Bentheim (KT Coevorden) a nizozemskou provincii Drenthe. Vlak urazí trasu dlouhou přes 900 kilometrů za méně než 24 hodin. Zákazníci se mohou těšit na frekvenci třikrát týdně v obou směrech. Nabídka je společným projektem Kombiverkehru, EuroTerminal Coevorden a regionální železnice Bentheimer Eisenbahn. Na domácí německé síti je od 17. ledna v provozu kyvadlový vlak Ludwighshafen – Lübeck nově s frekvencí šesti odjezdů týdně místo pěti. Mezinárodní nabídka do Řecka, kterou od konce roku 2012 představuje kombinace železniční a trajektové přepravy mezi přístavy Patras, Terst a různými terminály v Německu, byla k 1. lednu 2015 posílena o nové trajektové spojení přes Středozemní moře.

Vedle přístavu Patras je nově v nabídce také Lavrio vzdálený asi 60 kilometrů jižně od Athén. Lavro je dostupný trajektem z italského Terstu. Novinka je ideální zejména pro speditéry, kteří potřebují přepravit nebezpečné zboží do Athén a okolí. Nákladní trajekty provozovatele Alternative Transport jsou certifikovány pro přepravu nebezpečného zboží všech tříd s výjimkou 1 a 7. Dodání kontejnerů a návěsů do Athén je rychlejší díky tomu, že Lavrio je blíže než přístav Patras. V případě vyšší poptávky je Kombiverkehr připraven kapacity dále posílit.

Tomáš Johánek

spinner