4. května 2015

Snížení hladiny hluku produkovaného železniční dopravou je a bude pro německou spolkovou vládu i pro koncern Deutsche Bahn jednou z klíčových dopravních priorit. Při zahájení provozu informačního centra InfoPunkt Lärmschutz v Institutu Heinricha Hertze v Berlíně potvrdili odhodlání snížit úroveň hluku na železnici do roku 2020 o polovinu spolkový ministr dopravy a digitální infrastruktury Alexander Dobrindt a předseda představenstva DB Rüdiger Grube.
Důraz bude položen na postupnou výměnu hlučných litinových brzdových špalků nákladních vozů za tiché kompozitní špalky. Rozhodně také bude pokračovat instalace protihlukových opatření na nejvytíženějších tratích. „Snažíme se výrazně snížit hlukovou zátěž v železničním provozu. Podporujeme obměnu brzdových špalků nákladních vozů. Po roce 2020 nebudou dokonce vagony vybavené hlučnými brzdovými špalky mít přístup do německé železniční sítě – pro tento záměr nyní připravujeme příslušný návrh zákona. Pro nové tratě od letošního roku platí nové, přísnější předpisy, které připouštějí nižší hladinu hluku,“ řekl Alexander Dobrindt s tím, že pro sanaci stávajících tratí je k dispozici o 30 procent více finančních prostředků, konkrétně 130 milionů €.
Do snížení hluku šlo již přes miliardu €
Do počátku března 2015 investovala spolková vláda společně s Deutsche Bahn více než jednu miliardu € do snížení hladiny hluku na přibližně 1400 kilometrech tratí včetně opatření na snížení hluku u více než 53 tisíc domů a bytů. DB se na investicích podílela částkou 100 milionů €. Německý železniční koncern počítá s tím, že do roku 2020 vymění u své dceřiné společnosti DB Schenker Rail brzdové špalky u více než 60 tisíc nákladních vozů. V uplynulých měsících přestavbou prošlo přes 5700 vagonů. DB Schenker Rail má nyní v provozu 14 500 nových a přestavěných tichých vozů, do konce letošního roku jich bude na 20 tisíc.
(tj)