17. listopadu 2012

PRAHA (16.11.) – Dvě firmy, které mají zájem o provozování dotovaných rychlíků mezi Olomoucí, Krnovem, Opavou a Ostravou, konkrétně tedy Arriva a RegioJet, musí doplnit své nabídky. Po Arrivě hodnotící komise požaduje informace, zda bude cateringové služby poskytovat ve všech svých vlacích a zdali má zajištěno dostatek strojů, které by mohly sloužit jako záloha v mimořádných situacích. Informoval o tom obchodní ředitel železniční divize Arrivy Jaroslav Richter.
Po druhém z uchazečů, jímž je společnost RegioJet, komise chce opravu drobné chyby, která vznikla při zaokrouhlování, uvedl Radim Jančura, majitel Student Agency, pod níž železniční dopravce RegioJet spadá. Nejde prý o nic kritického. V tabulce rozkladu provozních nákladů podle cen energií, mezd zaměstnanců a dalších ukazatelů, totiž byla hodnota nákladů na ujetý kilometr vyčíslena na dvě desetinná místa a na jiném místě na tři desetinná místa. Chyba způsobila rozdíl v řádu korun, dodal Jančura s tím, že další požadavky vůči provozovateli hodnotící komise neměla.
Za závažný problém nepovažuje požadavek na doplnění dokumentace ani Richter. Podle něj Arriva do nabídky uvedla všechny požadované informace a nyní jen doplňuje detaily, které ani nebyly součástí zadávací dokumentace. Ta například neřešila, kolik drážních vozidel má uchazeč mít jako provozní a kolik dalších vlaků má tvořit zálohu. Nyní ale komisi tento údaj zajímá, uvedl Richter.
Se záložními vozidly nicméně počítají oba dopravci, kteří se o zakázku ucházejí. Nový dopravce vzešlý z výběrového řízení by podle představ ministerstva měl začít s provozem na trati na konci roku 2014. Původně zájem o provozování linky oznámily například České dráhy, které se ale nakonec do tendru nepřihlásily, protože si nedokázaly zajistit požadovaná vozidla. Nabídku proti původním plánům nepodaly ani Veolia transport, Leo Express a Abellio vlastněné nizozemskými dráhami Nederlandse Spoorwegen.