6. června 2002
Problematikou dopravní obslužnosti, procesem integrace České republiky do
Evropské unie, připravovanými legislativními změnami v českém
zákonodárství a aktuální situací v oblasti mezinárodní kamiónové
dopravy se na konci května v Luhačovicích zabývali účastníci valné
hromady Asociace dopravních, spedičních a servisních firem Čech, Moravy a
Slezska (ADSSF).
Prezident asociace Jaroslav Hanák na jednání valné hromady prohlásil, že
otázka kabotáže, která tvoří poslední překážku pro uzavření
předvstupních jednání v kapitole „Dopravní politika“, je zástupným
problémem a uráží všechny kandidátské země usilující o vstup do
Evropské unie. „Hlavní příčinou odkladu práva podnikat na vnitřním
trhu ostatních členských zemí po vstupu ČR do Evropské unie až o pět
let jsou především obavy z konkurence českých dopravců,“ uvedl.
Jaroslav Hanák mimo jiné informoval o závěrech nedávné konference
Rakouské hospodářské komory. Upozornil členy asociace na to, že
v okamžiku přistoupení České republiky do unie lze na hranicích
s Rakouskem očekávat přísnější kontroly českých dopravců nejen pokud
jde o dodržování smlouvy AETR a podmínek technického stavu vozidel, ale
i o vynakládané sociální náklady.
Náměstek ministra dopravy a spojů Jiří Matějovič členy asociace
seznámil se zásadami fungování státního odborného dozoru,
s legislativním zabezpečením převodu kompetencí v oblasti dopravní
obslužnosti z okresních na krajské úřady a aktuálním stavem
předvstupních jednání s Evropskou unií (více v rozhovoru s Jiřím
Matějovičem, který otiskneme v některém z příštích čísel
Dopravních novin).
Součástí valné hromady, na níž bylo do asociace přijato pět nových
členů, byla prezentace společnosti MAN Užitková vozidla ČR a plynového
autobusu Agora, který představili zástupci společnosti Karosa Vysoké
Mýto.
(von)