Valná hromada ADSSF

ADSSF: Otázka kabotáže představuje jen zástupný problém

Problematikou dopravní obslužnosti, procesem integrace České republiky do Evropské unie, připravovanými legislativními změnami v českém zákonodárství a aktuální situací v oblasti mezinárodní kamiónové dopravy se na konci května v Luhačovicích zabývali účastníci valné hromady Asociace dopravních, spedičních a servisních firem Čech, Moravy a Slezska (ADSSF).
Prezident asociace Jaroslav Hanák na jednání valné hromady prohlásil, že otázka kabotáže, která tvoří poslední překážku pro uzavření předvstupních jednání v kapitole „Dopravní politika“, je zástupným problémem a uráží všechny kandidátské země usilující o vstup do Evropské unie. „Hlavní příčinou odkladu práva podnikat na vnitřním trhu ostatních členských zemí po vstupu ČR do Evropské unie až o pět let jsou především obavy z konkurence českých dopravců,“ uvedl.
Jaroslav Hanák mimo jiné informoval o závěrech nedávné konference Rakouské hospodářské komory. Upozornil členy asociace na to, že v okamžiku přistoupení České republiky do unie lze na hranicích s Rakouskem očekávat přísnější kontroly českých dopravců nejen pokud jde o dodržování smlouvy AETR a podmínek technického stavu vozidel, ale i o vynakládané sociální náklady.
Náměstek ministra dopravy a spojů Jiří Matějovič členy asociace seznámil se zásadami fungování státního odborného dozoru, s legislativním zabezpečením převodu kompetencí v oblasti dopravní obslužnosti z okresních na krajské úřady a aktuálním stavem předvstupních jednání s Evropskou unií (více v rozhovoru s Jiřím Matějovičem, který otiskneme v některém z příštích čísel Dopravních novin).
Součástí valné hromady, na níž bylo do asociace přijato pět nových členů, byla prezentace společnosti MAN Užitková vozidla ČR a plynového autobusu Agora, který představili zástupci společnosti Karosa Vysoké Mýto.
(von) 

spinner