České dráhy

ČD zahájily provoz na trati Nelahozeves-Vraňany

České dráhy minulý týden zahájily provoz na úseku I. železničního koridoru mezi stanicemi Nelahozeves a Vraňany. Součástí stavby je dvoukolejný, 390 metrů dlouhý tunel u obce Vepřek.
Podle zástupkyně ředitele odboru vnějších vztahů ČD Zdenky Celé
trvala výstavba tunelu patnáct měsíců a při jeho ražbě České dráhy poprvé v historii použily novou rakouskou tunelovací metodu. Tunelem budou zatím vlaky projíždět pouze po jedné koleji; zahájení dvoukolejného provozu se předpokládá po ukončení nepřetržité výluky 10. srpna. Tunel byl vybudován nákladem téměř 270 miliónů Kč na přeložce trati, jež nahrazuje dosavadní trasu kopírující levý břeh Vltavy. Podle vrchního ředitele Divize dopravní cesty Českých drah Jana Komárka se jedná o vůbec nejdelší přeložku trati na trase I. tranzitního železničního koridoru. Po dokončení stavby na podzim letošního roku se vlaky budou moci po trati pohybovat rychlostí až 160 kilometrů v hodině.
Generální ředitel Českých drah Dalibor Zelený při slavnostním uvedení tunelu do provozu uvedl, že stavba I. železničního koridoru přinese do České republiky obrovské obchodní příležitosti nejen pro českou železnici, ale také pro všechny firmy i města, které na trase koridoru leží. „Dopravní napojení na železniční tepny je nyní nejdůležitějším faktorem hospodářského rozvoje,“ dodal. (von) 

spinner