17. května 2001
Na konci dubna se v prostorách jednoho z největších moravských podniků silniční dopravy ČSAD Hodonín na svém druhém letošním zasedání sešli členové Sekce kombinované dopravy Svazu zaměstnavatelů a podnikatelů v dopravě ČR. Předseda sekce ing. Jaroslav Novák na ní vyzval k sjednocení sil jednotlivých českých asociací v zájmu dalšího rozvoje tohoto dopravního oboru. Zájmy kombinované dopravy v současné době v ČR reprezentuje vedle specializované sekce SZPD také Asociace pro rozvoj intermodálních přeprav (ARIP) a Pracovní skupina pro kombinovanou dopravu Svazu spedice a logistiky ČR. Podle členů sekce tato roztříštěnost sil může působit kontraproduktivně; vyslovili se proto pro navázání vzájemné spolupráce a případnou koordinaci některých aktivit všech tří sdružení. Při analýze současné situace na trhu členové sekce připomněli akutní nedostatek speciálních železničních vozů. Kritice podrobili také cenovou politiku drah. Zástupce ministerstva dopravy a spojů ing. Josef Štěpánek členy sekce informoval, že při přípravě státního rozpočtu na příští rok bude ministerstvo usilovat o přidělení prostředků na investiční dotace pro rozvoj kombinované dopravy, které byly letos poprvé nulové. Generální tajemník partnerského slovenského Zvazu zamestnávateĺov dopravy, po(se stříškou)št a telekomunikácií SR Stanislav Háber informoval o vytvoření reprezentativní Rady pro kombinovanou dopravu při ZZDPT, která nově sdružuje zástupce státní správy, podnikové sféry i výzkumu a vytváří plaformu pro kvalifikované řešení problémů kombinované dopravy na Slovensku. Spolu s členy Sekce kombinované dopravy vyjádřil znepokojení nad nárůstem přímých silničních přeprav v relaci Slovensko-Česká republika-Německo. (spa)