9. srpna 2001
Sdružení evropských spedičních svazů CLECAT v červenci vyzvalo Evropskou komisi, aby vyvinula silnější tlak na prosazování směrnic Evropské unie vztahujících se k liberalizaci železniční nákladní dopravy. „Jedině tak bude možné očekávat větší příliv soukromého kapitálu do železničního sektoru,“ uvedl prezident sdružení Manfred F. Boes při setkání s evropskou dopravní komisařkou Loyolou de Palaciovou. Evropská komise speditéry ujistila, že v zejména v případě těch zemí, o nichž je známo, že při otevírání železničního trhu působí jako „brzda“, jako jsou Francie, Belgie nebo Itálie, bude této problematice věnovat zvýšenou pozornost, tak, aby v nich liberalizace drah „nezůstala pouze na papíře“. Členové sdružení jsou podle Manfreda F. Boese připraveni v budoucnu do rozvoje drah více investovat, a podpořit tak žádoucí převádění toku zboží ze silnice na železnici. Dalším významným bodem jednání bylo rozšiřování Evropské unie. Představitelé sdružení CLECAT se opakovaně vyslovili pro zavedení přechodných období, zejména v otázce přístupu k vnitrostátní kabotáži ve stávajících zemích Evropské unie. „Komisařka Loyola de Palaciová pro tyto požadavky vyslovila velké pochopení,“ zdůraznil generální tajemník CLECAT Ivan Sřrensen. Ivan Sřrensen považuje za významný úspěch příslib Evropské komise, že bude hledat řešení pro finanční problémy celních agentů, které vzniknou na obou stranách při rozšíření unie. Součástí balíku pomocných opatření by měla být mimo jiné podpora dalšího vzdělávání.