Volvo

Většinu nehod nákladních vozidel má na svědomí lidský faktor

Za přibližně 95 procenty všech nehod nákladních vozidel stojí lidský faktor. V červnu to uvedl vedoucí týmu pro zkoumání nehod společnosti Volvo Trucks Claes Avedal. Toto tvrzení doložil výsledky analýz více než 1400 nehod nákladních vozidel, které tým od svého založení v roce 1969 provedl. Dalším důležitým zjištěním analýz bylo potvrzení dnes již známého poznatku, že bezpečnostní pás je ve většině případů schopen řidiče ochránit před vážnějším zraněním. „V šesti z deseti případů bezpečnostní pás rozhoduje o tom, zda řidič nehodu přežije nebo zda při ní zemře či utrpí těžká zranění,“ prohlásil Claes Avedal. Od loňského roku předvádí Volvo na významných evropských výstavách nákladních vozidel simulátor, na němž si řidiči mohou na vlastní kůži ověřit, jak je zapnutí bezpečnostního pásu důležité. Simulátor je vytvořen z kabiny Globtrotter umístěné na rotujícím podstavci, který umožňuje řízené naklánění kabiny až do krajních poloh, v nichž řidič v bezpečnostním pásu doslova visí. V oblasti pasivní bezpečnosti vozidel má Volvo Trucks dlouholetou tradici. Například s nárazovými zkouškami kabin začala společnost již v roce 1960. Dnes kabiny vozidel Volvo beze zbytku splňují švédské normy pro pevnost kabin, které patří k nejpřísnějším na světě. Stalo se již pravidlem, že pracovníci týmu pro zkoumání nehod vyjíždějí k místu nehody nejpozději do jedné hodiny, aby mohli přesně zjistit její příčiny a následky. „Poznatky z rozboru nehod, které získáme, předáváme přímo našim konstruktérům, abychom si byli jisti, že u budoucích generací vozidel již budou uplatněna potřebná zlepšení,“ dodal Claes Avedal. (lan)

spinner