Zásilkovna spouští vlastní doručení na adresu

Zásilkovna spouští vlastní doručení na adresu

30.6. - Zásilkovna spouští vlastní službu doručení na adresu pod názvem Zásilkovna domů. Zákazníkům nová služba přinese hlavně zvýšení kvality, komfortu a rychlosti doručení zásilek. Zásilkovna domů je v řadě věcí unikátní. Do procesu doručování zásilek na adresu bude zapojena síť mikrodep, které byly nově vytvořeny na vybraných výdejních místech Zásilkovny po celé České republice. Vedle kmenových řidičů Zásilkovny budou zásilky doručovat také řidiči společnosti Zavezu patřící do skupiny Packeta, a to v rámci programu Jezdi s námi. Pokud se nepodaří zákazníka zastihnout na adrese, bude mít možnost vyzvednout si zásilku na některém z výdejních míst Zásilkovny tentýž den. Cena služby Zásilkovna domů začíná při objednání zásilky z e-shopu na 79 Kč bez DPH, pro zasílání mezi fyzickými osobami je to částka 115 Kč včetně DPH.

„Spuštění vlastní služby doručení zásilek na adresu je dalším důležitým mezníkem v historii Zásilkovny. Klíčovým momentem, kdy jsme se rozhodli obměnit náš byznys model a doplnit další produkt doručení na adresu byl březen loňského roku. Tehdy dramatickým způsobem vzrostl počet přepravovaných zásilek k zákazníkům na adresy domů. Zároveň nám ale naši externí partneři, kteří pro nás službu provozovali, omezili množství zásilek, které nám za den mohli přepravit. Věděli jsme, že se do takové situace můžeme dostávat opakovaně v dalších pandemických vlnách a pokud to zásadně nezměníme, není z toho úniku. Dlouhodobě jsme se také potýkali s kvalitou doručení u externích doručovacích partnerů. Z těchto důvodů padlo klíčové rozhodnutí spustit vlastní službu doručení na adresu Zásilkovna domů,“ řekla Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta. „Od začátku července tedy poskytujeme službu doručení na adresu zcela ve vlastní režii Zásilkovny a můžeme přímo kontrolovat kvalitu a rychlost doručení. Našim cílem je samozřejmě, podobně jako u služby doručení na výdejní místo, doručovat drtivou většinu zásilek v režimu do druhého dne.“

„Implementace služby do systému spolupracujících internetových obchodů je velmi jednoduchá. Naši partneři si službu Zásilkovna domů jednoduše přidají do svého košíku. Ti, kteří dosud využívali naši službu Nejvýhodnější doručení na adresu, ji pouze přejmenují na Zásilkovna domů a své zákazníky informují o tom, že nově jim zásilky nebudou doručovat třetí strany, ale přímo řidiči Zásilkovny,“ vysvětlil Jan Čižmar, COO Zásilkovny. „Spuštěním služby Zásilkovna domů získávají naši zákazníci kompletní balíček služeb – doručení na výdejní místa, do Z-BOXů a nově i doručení na adresu. V první fázi chceme doručovat zásilky v časovém okně 90 minut, cílem je dostat se na hodinu. Dobírku může zákazník zaplatit předem v naší mobilní aplikaci nebo přímo e-shopu, případně pak u našeho řidiče, který má k dispozici terminál a přijímá i hotovost.“

Součástí služby Zásilkovna domů je nově vytvořená síť mikrodep. Mikrodepa vznikla rozšířením spolupráce se stávajícími výdejními místy, která disponují větší kapacitou pro umístění zásilek. Jejich cílem je organicky doplnit síť stávajících 14 klasických dep Zásilkovny na území České republiky. Fungují jako klasická depa, jen jsou o něco menší. Aktuálně jich je 135 a jsou rozmístěna tak, aby pokrývala území celé České republiky. „Zájem o to stát se mikrodepem Zásilkovny, byl ze strany výdejních míst enormní. Znamená to pro ně další příjem, do podnikání mohou zapojit i členy rodiny. Spolupráci s námi znají, znají naše systémy, rozumí naší filozofii podnikání. Pro nás jsou to proto přirození partneři a jsme rádi, že můžeme přispět k dalšímu rozvoji jejich podnikání,“ doplnil Jan Čižmar.

Do doručování zásilek na adresu se také prostřednictvím programu Jezdi s námi zapojí komunitní kurýrní služba Zavezu, kterou na konci roku 2019 koupila Packeta, majitel Zásilkovny. Služba propojuje lidi, kteří se chtějí stát řidiči, s těmi, kteří potřebují něco převézt. Prostřednictvím programu Jezdi s námi se může téměř každý stát řidičem rozvážející zásilky pro Zásilkovnu. „Stačí mu k tomu osobní automobil a živnostenský list s koncesí na provozování nákladní autodopravy do 3,5 tuny. Od nás získá platební terminál a mobilní telefon s aplikací Packeta, která mu naplánuje nejideálnější rozvozovou trasu. Vše funguje velmi intuitivně a jednoduše. Hledáme spolehlivé partnery na dlouhodobou spolupráci. Zájemci si mohou přivydělat velmi zajímavé peníze. V průměru jde o rozvoz 60 zásilek, což v průměru zabere šest hodin času,“ vysvětlil zakladatel Zavezu David Pertl.

Významným benefitem nové služby Zásilkovna domů pro koncového zákazníka je také široká síť více než 5 300 výdejních míst Zásilkovny. V případě, že řidič Zásilkovny nezastihne zákazníka doma, uloží mu zásilku na nejbližším vhodném výdejním místě a zákazník tak má pořád možnost vyzvednout si zásilku ještě tentýž den.

(pav)

Foto: Zásilkovna 

spinner