Další výstavba R6

Na výstavbu rychlostní komunikace R6 mezi Prahou a Karlovými Varychybí peníze

Na výstavbu rychlostní komunikace R6 mezi Prahou a Karlovými
Varychybí peníze

KARLOVY VARY (1.10.) – Silnice R6 se čtyřmi pruhy mezi Karlovými Vary a Prahou zřejmě do roku 2025 stát nebude. I když studie v pěti variantách označila dostavbu úseků mezi Bošovem a Novým Strašecím za ekonomicky přínosnou, je nereálné, že by se na stavby podařilo získat potřebné peníze. Po jednání s karlovarským hejtmanem a starosty obcí na trase silnice ředitel odboru strategie ministerstva dopravy Luděk Sosna.

Podle Sosny studie ukazovaly ekonomickou výhodnost, potřebnou pro získání dotací z Evropské unie, jen pokud by se do roku 2025 podařilo stavby dokončit. Pokud by se stavby dokončovaly později, ekonomika investice se sníží. Připravuje se proto šestá varianta, počítající u čtyřech z osmi staveb s vybudováním polovičního profilu, na které by se nakreslily tři jízdní pruhy. Jde o čtyři úseky mezi Řevničovem a Lubencem.

„Pokud bychom realizovali poloviční profil, lze očekávat snížení nákladů na asi 60 až 70 procent nákladů na stavby čtyřpruhu," uvedl Sosna. Podle hejtmana Josefa Novotného (ČSSD) a starostů obcí na trase je ale varianta stavby polovičního profilu těžko přijatelná. „Jakmile se to jednou postaví ve třech pruzích, tak se to už nikdy nedodělá," míní Novotný.

Připravují se a počítá se podle Sosny se stavbami úseků Bošov – Lubenec, která byla minulý týden obnovena, obchvatem Lubence, obchvatem Řevničova a úsekem Řevničov – Nové Strašecí. S úsekem mezi Karlovými Vary a Bošovem se zatím nepočítá, podle Sosny proto, že se v první řadě musí řešit dopravně komplikované úseky trasy.

Dostavba R6 by měla stát řádově 28 miliard korun. Z Evropské unie by mohla v plánovacím období 2014 až 2020 získat ČR na silnice asi 35 miliard Kč. Přednost však budou mít dostavby dálnice D3, silnice R35, pražského okruhu nebo opravy dálnice D1.

spinner