Modernizace železničních koridorů

SŽDC zahájila rekonstrukci kolejí z Chebu do Německa

SŽDC zahájila rekonstrukci kolejí z Chebu do Německa

CHEB (1.11.) – Modernizace třetího tranzitního železničního koridoru pokročila až ke státní hranici s Německem. Přestavbu jeho nejzápadnější části slavnostně zahájila Správa železniční dopravní cesty. Tradiční poklepání na kolejnici se uskutečnilo v sále Galerie Kulturního centra Svoboda v Chebu. Díky optimalizaci budou moci v budoucnu na trati Cheb – státní hranice SRN jezdit klasické soupravy rychlostí 120 km/h, vlaky s naklápěcími skříněmi dokonce 160 km/h.

Současná traťová rychlost je přitom 90 km/h, navíc s několika místními omezeními. Cílem stavby je dosáhnout takových technických parametrů, které odpovídají nárokům na tranzitní koridor, především co se týká požadované prostorové průchodnosti vlaků a odpovídající třídy zatížení nákladních vlaků.

„Optimalizace trati přinese zvýšení cestovní rychlosti a kultury i bezpečnosti vlakové dopravy. Její realizací vytvoříme předpoklady pro podstatné navýšení traťové rychlosti. To se naplno projeví až po elektrifikaci trati, která ovšem není součástí tohoto projektu, protože na německé straně zatím chybí trakční vedení. Tuto stavbu tak lze vnímat jako důležitý vklad do budoucna,“ upřesnil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V rámci optimalizace budou stavbaři sanovat pražcové podloží a upraví odvodnění, vymění železniční svršek a v mezistaničním jednokolejném úseku vybudují nové zabezpečovací zařízení. To bude schváleno pro příhraniční tratě mezi Německem a Českou republikou. Stavba zahrnuje také úpravy mostů a propustků. V zářezu před železniční stanicí Cheb bude z prostorových důvodů zřízena zárubní zeď z drátokamenné konstrukce.

Na stávající projekt bude navazovat několik dalších staveb. Hned v té následující se počítá právě s elektrifikací celého úseku. Investorem této stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Na financování se podílí Fond soudržnosti Evropské unie v rámci Operačního programu Doprava, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 79,5 procenta ze způsobilých nákladů projektu. Zbývající finanční prostředky z národních zdrojů poskytne Státní fond dopravní infrastruktury. Dokončení prací je plánováno na červen příštího roku.

(tj)

spinner