16. července 2013
PRAHA (16.7.) – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) bude moci v nejbližší době podepsat smlouvu se zhotovitelem stavby Modernizace trati Rokycany – Plzeň a fakticky tak zahájit tuto významnou investici na 3. železničním koridoru. Umožňuje to rozhodnutí předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petra Rafaje ze dne 12. července 2013. V něm potvrdil dřívější rozhodnutí úřadu o správnosti výběru vítězného účastníka této veřejné zakázky a současně zamítl rozklad podaný neúspěšným uchazečem o zakázku.
Veřejná zakázka s názvem Modernizace trati Rokycany – Plzeň byla uveřejněna vloni 14. února. Otevírání obálek se uskutečnilo 10. července, dne 21. září pak následovalo hodnocení nabídek. Předpokládaná hodnota zakázky byla okolo 7,5 miliardy korun bez DPH. Do výběrového řízení se přihlásilo celkem šest uchazečů. Vzhledem k tomu, že mohli předložit více variant, hodnoticí komise vybírala celkem z devíti nabídek. Jako nejlepší byla vybrána nabídka Sdružení MTS+SBT-MTÚ Rokycany – Plzeň, ve kterém je vedoucím účastníkem Metrostav a.s. a účastníkem sdružení Subterra, a.s. Vítězné sdružení předložilo nabídku v hodnotě 3,97 miliardy Kč.
Tato veřejná zakázka byla vůbec první, u které mohl každý uchazeč předložit více variant řešení. „Důvodem byla výstavba více než čtyřkilometrového tunelu pod vrchem Chlum, který bude nejdelším železničním tunelem v České republice,“ připomněl generální ředitel SŽDC Jiří Kolář. Jak dodal, dokončení tohoto úseku podstatně urychlí cestování vlakem mezi Plzní a Prahou.
K podpisu smlouvy mezi investorem a vítězným uchazečem dojde v nejbližších dnech. Stavební práce potrvají tři roky, na jejich úhradě se bude ve velké míře podílet Evropská unie s využitím prostředků z Operačního programu Doprava pro období 2007–2013, ze kterého lze financovat stavební práce prováděné do konce roku 2015. Existuje předpoklad, že do tohoto termínu se prostaví většina vyčleněných finančních prostředků. Zbývající část pak připadne na rok 2016.