Rekonstrukce žst. Stará Paka

Železniční stanice Stará Paka má po rekonstrukci moderní parametry

Železniční stanice Stará Paka má po rekonstrukci moderní parametry

STARÁ PAKA (10.6.) – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) slavnostně ukončila rekonstrukci železniční stanice Stará Paka. Realizací stavby Sdružením Stará Paka v čele s AŽD Praha došlo k výraznému zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti železničního provozu, včetně zvýšení bezpečnosti a komfortu cestujících. Projekt je spolufinancován v rámci Operačního programu Doprava z Fondu soudržnosti Evropské unie.

V železniční stanici vzniklo nové dispečerské pracoviště pro postupné zapínání dálkového ovládání zabezpečení (DOZ) na trati Jaroměř – Stará Paka – Železný Brod. Rekonstrukcí se také výrazně zmírnila vzájemná omezení pohybu vlaků ve stanici, čímž došlo k urychlení jejich jízdy a zhospodárnění osobní dopravy. Stanice se nyní může pochlubit novým elektronickým staničním zabezpečovacím zařízením nejmodernější 3. kategorie. Přilehlé traťové úseky do Lomnice nad Popelkou, Roztok u Jilemnice, Horky u Staré Paky a Nové Paky jsou místo stávajícího telefonického způsobu zabezpečení nově osazeny automatickými hradly.

Cestující se dočkali nových pohodlných nástupišť s celkem šesti nástupními hranami. Všechna mají výšku 550 milimetrů nad temenem kolejnice pro snazší nástup a výstup. K nástupištím vedou od výpravní budovy nové chodníky. Pro informování cestujících o příjezdech a odjezdech vlaků nebo o přístupu na nástupiště byl zřízen moderní informační systém, který doplňuje staniční rozhlas. Prostor stanice snímá kamerový systém.

V rámci stavby došlo také k posílení bezpečnosti silničního provozu. Výraznou rekonstrukcí totiž prošlo celkem 12 železničních přejezdů. Stavba s názvem Rekonstrukce žst. Stará Paka pro DOZ je spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava z Fondu soudržnosti Evropské unie. Národní zdroje poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Celkové investiční náklady stavby jsou necelých 384 milionů Kč.

spinner