​Hupac loni přepravil o pětinu více zásilek i díky převzetí ERS

​Hupac loni přepravil o pětinu více zásilek i díky převzetí ERS

Švýcarský intermodální koncern Hupac v loňském roce přepravil po železnici více než 926 tisíc silničních zásilek. Meziročně to představovalo nárůst objemu přepravy o 21,4 procenta. Za zlepšením výsledků stojí jednak jednorázový efekt návratu k běžnému provozu po výpadku rýnské trati v roce 2017 a jednak převzetí železniční společnosti ERS Railways, ke kterému došlo loni v červnu.

Skupina Hupac přepravila v loňském roce 926 414 silničních zásilek (1720 tisíc TEU), o 163 tisíc zásilek více než v předchozím roce. Nejdynamičtější růst zaznamenala přeprava mimo alpský tranzit, a to o téměř 38 procent. Za posílením o 98 tisíc silničních zásilek stojí prakticky výhradně objem přepravený operátorem ERS Railways, jehož akvizice proběhla v červnu loňského roku. Ředitelství ERS Railways se nachází v Hamburku, podnik se specializuje na spojení mezi námořními přístavy u Severního moře a německým, resp. evropským vnitrozemím – je tak ideálním doplněním portfolia služeb Hupacu.

Rostla poptávka po přepravě do terminálu Novara

Alpský tranzit přes Švýcarsko se rovněž vyvíjel pozitivně: Hupac přesunul v loňském roce na ekologičtější železnici 67 tisíc silničních zásilek, což odpovídá meziročnímu nárůstu o 14,4 procenta. Téměř polovina připadla na zotavení provozu po masivním sedmitýdenním výpadku trati v údolí Rýna na přelomu srpna a září 2017. Při odečtení efektu „Rastatt“ by nárůst alpského tranzitu činil osm procent. Za pozornost stojí především rostoucí poptávka po přepravě návěsů. Služba je aktuálně směrována přes simplonskou trasu do terminálu Novara. Otevření nového koridoru s průjezdním profilem čtyři metry přes Gotthardský úpatní tunel a přesměrování tahu na terminál Busto Arsizio – Gallarate na konci roku 2020 otevře nové příležitosti pro posílení role železnice.

(mm)

Foto: Hupac

spinner