30. července 2016
Více než polovina objemu zboží, které míří z přístavu Antverpy do vnitrozemí, opouští tento přístav prostřednictvím silniční dopravy. Snahou přístavní správy je tento poměr změnit ve prospěch železnice a říční plavby. Jeden z projektů nového železničního spojení Antverp s ČR prezentovali v polovině června v Praze zástupci antverpského přístavu i obou dalších partnerů – ČD Cargo a B Logistics.
Podle obchodního ředitele Přístavu Antverpy Luce Arnoutse je strategií přístavní správy ovlivnit toky zboží tak, aby se maximálně využila vnitrozemská plavba a železnice. Záměrem je do roku 2030 docílit 40procentního podílu říční dopravy a minimálně 20procentního podílu železnice. Právě železnice se dnes podílí na přepravě zboží z přístavu pouze sedmi procenty. „Antverpy jsou významným železničním uzlem, ze kterého míří vlaky do 70 destinací v 19 evropských zemích. Musíme proto zabezpečit fungující infrastrukturu a posílit zejména nejvíce využívané tratě,“ zdůraznil zástupce přístavu. Jak dále uvedl, v poslední době došlo k výraznému nárůstu poptávky po železniční dopravě, operátoři mají velký zájem na vytvoření nových spojení zejména do oblasti střední Evropy. „Registrujeme dlouhodobý růst objemu přepravovaného zboží, proto jsme začali hledat možnosti nových spojení do střední a východní Evropy. Prioritou jsou pro nás Česká republika, Slovensko, Rakousko a Polsko,“ zdůraznil Luc Arnouts.
Antverpy mají velký potenciál do budoucnosti
Přístav Antverpy chce do budoucna těžit zejména z toho, že má strategickou polohu v blízkosti velkých průmyslových center, výrazně investuje do zlepšení infrastruktury nejen pro velké lodě, vznikají zde nové doky a další potřebné zázemí. „Disponujeme sítí vysoce specializovaných terminálů a skladů s vysokou produktivitou a širokou paletou logistických služeb. Jsme největší integrovanou námořní, logistickou a průmyslovou platformou v Evropě,“ pokračoval obchodní ředitel tohoto přístavu.
(tj)