4. listopadu 2017, red
Dceřiná společnost hamburské přístavní společnosti HHLA CTD Container Transport Dienst, která se stará o převážnou část přeprav kontejnerů mezi terminály a sklady v přístavu, využívá ve stále větší míře říční plavidla. V květnu letošního roku přepravila říčními loděmi ve vnitropřístavním provozu z celkového potu 14 469 kontejnerů 7,2 procenta, tedy 1058 jednotek. Je to dosud nejvyšší hodnota.
Průměrný podíl říčních lodí na všech přepravách kontejnerů mezi přístavními zařízeními dosahoval v první polovině roku 6,4 procenta, což představuje nárůst o čtyři procenta oproti prvním šesti měsícům roku 2016. Přepravu kontejnerů uvnitř přístavu sice většinově zajišťují kamiony, přesto ředitel CTD Ralph Frankenstein vidí ve využití vodní dopravy velkou budoucnost, důležité je rovněž odlehčení pro přetížený silniční provoz.
Kontejnery přepravované říčními loděmi jsou naložené převážně hliníkovými polotovary a bramborami. Typickým příkladem je přeprava prázdných kontejnerů z kontejnerového terminálu Altenwerder (CTA) do víceúčelového terminálu O´Swaldkai, kde jsou naloženy osobními vozy a následně přepraveny do CTA. Spolupracující říční rejdařství DBR využívá nákladní prámy bez vlastního pohonu spoléhající na manipulaci pomocí remorkérů.
Podle Ralpha Frankensteina dokáže nový logistický koncept oslovit další zákazníky: „Přeprava říčními plavidly je nejen cenově výhodná a ekologická. Pro naše zákazníky jsme schopni zajistit kompletní péči o kontejnery včetně překladu na železnici, která míří do vnitrozemí.“