30. října 2017, red
30.10. - V pátek 20. října se stala obří kontejnerová loď COSCO Netherlands (kapacita 13 400 TEU) prvním plavidlem odbaveným pěticí nových portálových jeřábů od firmy Liebherr instalovaných v kontejnerovém terminálu HHLA CTT (Container Terminal Tollerort). Jeřáby jsou schopné odbavovat lodě přepravující i přes 20 tisíc TEU. Tři z těchto supervýkonných zařízení byla uvedena do provozu v polovině října, dva jeřáby pro obří kontejnerové lodě slouží v terminálu již od listopadu loňského roku.
„Odbavení lodi COSCO Netherlands bylo prvním testem našich vysoce výkonných jeřábů. Jsou velmi spolehlivé a pracují přesně tak, jak jsme očekávali. Molo č. 5 je nyní skvěle připraveno na odbavování největších kontejnerových lodí světa,“ řekl generální ředitel CTT Thomas Koch.
Počet obřích kontejnerových plavidel, která najíždějí hamburský přístav, v posledních dvou letech výrazně vzrostl. V prvním pololetí 2017 Hamburk odbavil 54 lodí s kapacitou nad 18 tisíc TEU – to je pětkrát více než během prvních šesti měsíců roku 2015. Ve stejném období došlo ke zdvojnásobení počtu odbavených kontejnerových lodí s kapacitou 14 až 18 tisíc TEU.
„HHLA učinila správná investiční rozhodnutí v nejlepší možnou dobu. Naše kontejnerové terminály jsou připraveny k odbavování největších kontejnerových lodí, které ve stále větší míře nasazují globální rejdařské aliance. Naše profesionální týmy jsou dobře proškolené i výborně motivované k spolehlivému odbavení rostoucích objemů zboží. Hamburk disponuje třemi vysoce výkonnými moly, kam mohou připlout ty největší kontejnerové lodě. Je to benefit nejen pro naše zákazníky, zvyšuje se tím atraktivita i celého přístavního hospodářství,“ uvedl člen představenstva přístavní společnosti HHLA Jens Hansen.
Každý z pěti portálových jeřábů v CTT má rozpětí 74 metrů, kontejnery zdvihá do výšky až 51,5 metru. Jeřáby jsou konstruovány pro odbavování lodí s kontejnery uloženými až do 24 řad. Ve dvojitém „twin“ módu jeřáb přeloží dva 20´ kontejnery současně. Vyšší zdvihová výška jeřábu umožňuje odbavování až devíti kontejnerů uložených nad sebou na palubě lodi. Hmotnost jeřábu činí 1500 tun, maximální nosnost dosahuje 63 tun.
(red)