4. listopadu 2017, red
Němečtí, švýcarští a nizozemští zástupci speditérů, dopravců, provozovatelů vnitrozemské vodní dopravy, operátorů vnitrozemských terminálů a kontejnerových terminálů a námořních rejdařství se shodli na akčním plánu, který má výrazně zefektivnit odbavení kontejnerů přepravovaných mezi vnitrozemím a námořním přístavem Rotterdam.
Partneři se dohodli na vytvoření několika pracovních skupin pro návrhy řešení kapacitních problémů. Řada opatření by měla začít fungovat co nejdříve, jiná jsou zaměřená na komplexní analýzu celého zásobovacího řetězce a vytvoření dlouhodobé koncepce. Správa přístavu Rotterdam bude činnost pracovních skupin koordinovat, navíc vyčlenila ti miliony € na podporu iniciativ pro rychlá řešení. Všichni účastníci se na pozvání přístavní správy sešli v Rotterdamu poprvé v pátek 8. září k diskusím o prodlužování doby odbavení kontejnerů v provozu s vnitrozemím. Každoročně rotterdamský přístav odbaví kolem 12 milionů kontejnerů, z toho čtvrtina je přepravena říčními plavidly. „Jsem rád, že jsme se dnes sešli k velmi pozitivním a konstruktivním rozhovorům. Je zde společná vůle pokračovat ve spolupráci, jejímž výsledkem bude rychlé a efektivní odbavení, jak to ostatně vyžaduje dynamicky se měnící kontejnerový trh,“ řekl předseda představenstva rotterdamské přístavní správy Allard Castelein.
Zástupci rejdařů, speditérů a provozovatelů terminálů jsou znepokojeni současnou situací a očekávají přijetí takových kroků, které povedou k zefektivnění odbavení říčních lodí. Přístavní správa představila řadu opatření pro okamžité zlepšení. Nové propojení kontejnerových terminálů na Maasvlakte umožní přímou výměnu kontejnerů. Pokračují práce na digitálním systému, který poskytne lepší přehled o dostupných kapacitách na vnitrozemských vodních cestách. Účastníci setkání se dohodli na další schůzce v listopadu.