Elektrická nákladní vozidla Volvo testována v extrémním zimním počasí

Elektrická nákladní vozidla Volvo testována v extrémním zimním počasí

16.12. - Mnozí z nás to zažili – baterie v mobilním telefonu se vybíjí mnohem rychleji, když nastanou opravdové zimy. Aby se Volvo Trucks vyhnulo stejnému osudu, otestovalo svá elektrická nákladní vozidla v extrémně chladném počasí blízko polárního kruhu. Výsledek? Funkce Ready to Run zafungovala výborně, i když byla teplota hluboko pod nulou.

„Máme zákazníky po celém světě a naše nákladní vozidla musí fungovat ve všech teplotních podmínkách, takže náročné klimatické testy jsou zásadní, samozřejmě včetně naší elektrické řady,“ uvedla Jessica Sandström, SVP Product Management společnosti Volvo Trucks.

Co se stane s nákladním vozidlem na baterie, když teploměr ukazuje -25 °C a vane silný vítr? Aby to zjistila, společnost Volvo Trucks provedla zimní testy až v dalekém severním Švédsku.

„Při testování našich nákladních vozidel v terénu blízko polárního kruhu v severním Švédsku posuzujeme všechny nepředvídatelné přírodní vlivy,“ řekla Jessica Sandström. „Vítr vytváří na vozidle led, což nám dává skvělou příležitost zjistit, zda vše funguje správně i za extrémních okolností. Naše testy ukázaly, že provoz našich elektrických vozidel v těchto skutečně chladných podmínkách funguje velmi dobře.“

Jedním hmatatelným výsledkem zimního testování je nová funkce nazvaná Ready to Run. Tato funkce připraví vozidlo na pracovní den v případě potřeby předehřátím nebo při provozu ve velmi teplém počasí ochlazením baterií a kabiny. Optimální teplota pro baterie je kolem +25° a řidič může snadno spustit předehřívání nebo předchlazení na dálku prostřednictvím aplikace My Truck.

Elektrická nákladní vozidla jsou důležitou součástí řešení pro snižování emisí CO2, ale zatím představují pouze malé procento z celkového trhu nákladních vozidel. Letos bylo přepravcům v Evropě dodáno pouze několik stovek plně elektrických těžkých nákladních vozidel.

„Usilujeme o změnu a máme vedoucí postavení na evropském trhu s elektrickými nákladními vozidly. Již dnes máme sériově vyráběná elektrická vozidla a dodáváme je zákazníkům po celé Evropě a Severní Americe. Naším cílem je, aby do roku 2030 bylo 50 % našeho celkového prodeje nákladních vozidel elektrických,“ uzavírá Jessica Sandström.

Kompletní funkce Ready to Run bude k dispozici pro modely Volvo FH, FM a FMX Electric, které se používají pro regionální přepravu a lehké stavebnictví.

Fakta o elektrických nákladních vozidlech Volvo

Volvo Trucks má řadu šesti plně elektrických nákladních vozidel navržených tak, aby pokryly širokou škálu různých přepravních úkolů. Volvo FH, FM a FMX Electric jsou těžká nákladní vozidla s celkovou hmotností soupravy 44 tun, jejichž prodej v Evropě pokračuje a výroba bude zahájena v druhé polovině roku 2022. Sériová výroba vozidel Volvo FL a FE Electric v Evropě pro městskou distribuci a svoz odpadu byla zahájena v roce 2019, Volvo VNR Electric pro Severní Ameriku pak o rok později.

(pav)

Foto: Volvo Trucks

spinner