3. června 2021, čtk
3.6. - Německá dopravní aplikace FlixMobility, známá hlavně díky značce meziměstské autobusové přepravy FlixBus, získala v nejnovějším kole financování od investorů ve formě půjček a majetku 650 milionů USD (13,6 miliardy Kč). Nové peníze pomohou firmě k dalšímu růstu v době, kdy se její hlavní trhy v Evropě a USA dostávají z pandemie nemoci covid-19 a lidé začínají více cestovat, řekli novinářům zakladatelé firmy André Schwämmlein a Jochen Engert.
Nová investice ohodnocuje celou společnost na více než tři miliardy USD (62,6 miliardy Kč). Navzdory pandemii se firmě podařilo zvýšit svoji hodnotu, v roce 2019 získala od investorů 500 milionů eur (12,7 miliardy Kč), což byl v té době rekord pro německou začínající firmu, tzv. startup, a ohodnocena byla na dvě miliardy EUR (51 miliard Kč).
Firma v tomto investičním kole získala nového amerického investora Canyon Partners. Podpořili ji také stávající investoři - General Atlantic, Permira, TCV, HV Capital, BlackRock, Baillie Gifford a SilverLake.
Zakladatelé uvedli, že FlixMobility v době pandemie omezila služby, zůstala však v úzkém kontaktu s partnery, kteří provozují její značkové autobusy a vlaky. Nyní tak bude moci rychle své služby obnovit.
Získané finanční prostředky investuje FlixMobility do rozšíření sítě s cílem stát se lídrem v Británii, USA a Portugalsku, a rozšířit své vedoucí postavení v Turecku, Francii a východní Evropě. Bude také investovat do vlakových služeb FlixTrain v Německu a Švédsku, uvedla agentura Reuters.
Společnost FlixBus vznikla v Německu v roce 2013 a nyní působí v téměř třech desítkách zemí včetně Česka. Předloni se dohodla na převzetí konkurenčního provozovatele dálkové autobusové přepravy Eurolines. Firma nevlastní autobusy ani nezaměstnává řidiče, své služby provozuje ve spolupráci s regionálními autobusovými společnostmi.
(čtk)
Foto: FlixBus