20. ledna 2022, (pav)
20.1. - Značka Peugeot se rozhodla navázat na úspěch vozu Peugeot 308 v segmentu kompaktních hatchbacků. Model, jehož všech generací se prodalo více než 7 milionů kusů, a který získal 42 mezinárodních ocenění, včetně titulu Car Of The Year v roce 2014, nyní přichází ve zcela nové podobě. V listopadu 2021 byl nový Peugeot 308 zvolen finalistou evropského Auta roku 2022. Výsledky ankety budou vyhlášeny v březnu 2022.
Nový Peugeot 308 je průkopníkem nových technologií. Je vybaven asistenčními systémy řízení poslední generace, novou verzí kabiny Peugeot i-Cockpit a systémem i-Connect Advanced, intuitivním, nejmodernějším online systémem infotainmentu. Je rovněž ekologicky účinný, vybavený dokonalými aerodynamickými prvky a věrný strategii Power of Choice. Má v nabídce plug-in hybridní i spalovací motory, a to benzínové i naftové. V některých zemích lze nový Peugeot 308 zakoupit přes webové stránky značky. Online lze realizovat nákup nového vozu, výkup starého, financování i výběr místa dodání.
Kompaktní hatchback mění morfologii a posiluje tak svou příslušnost k segmentu. Díky prodloužení rozvoru o 55 mm došlo k protažení siluety ve prospěch prostoru na zadních sedadlech, zatímco díky snížení výšky o 20 mm došlo k optickému prodlužení kapoty. Pro splnění cíle zlepšení aerodynamické účinnosti byla věnována velká pozornost optimalizaci architektury a lisování karoserie.
Karoserie nového Peugeotu 308 velmi zblízka kopíruje jeho strukturu. Patrné je to zejména na úrovni velmi výrazných blatníků, aniž by přitom došlo ke zvětšení rozchodu. Z jednoduchých hladkých boků vystupují ostré hrany nad předním a zadním kolem. Design bočních částí čerpá inspiraci v historii značky (Peugeot 205, 208, 308…), dynamiku jim dodávají změny tvaru vozu. Při vytváření designu zadní části, která je strategická z hlediska aerodynamického výkonu, se vycházelo z optimálních bodů průchodu vzduchu u hatchbacku, které byly definovány pomocí aerodynamického tunelu. Charakteristická stylová linie, která protíná záď, se o tuto optimální aerodynamiku opírá, stejně jako splývající linie střechy, která si vyžádala výrazný dlouhý spojler. Ten je pro styl nového Peugeotu 308 charakteristický.
Nový Peugeot 308 je pevně zakořeněn v DNA značky Peugeot. Je smyslný a ostře vybroušený. Dokonale zapadá do světa dynamických reprezentativních vozů, k nimž se hlásí.
Nový znak francouzské značky je umístěn na masce chladiče a zcela jí dominuje. Zvýrazňuje ho i mřížka, která se k němu postupně sbíhá. Radar sloužící asistenčním systémům řízení se dočkal vylepšení z hlediska vzhledu i technologií. Je ukrytý za znakem značky (technologie krytu radarové antény využívající indium, kompatibilní s radarovými vlnami), a ten je tak na masce chladiče zcela dominantní. Registrační značka se přesunula do spodní části.
Přední světlomety používají již od základní úrovně výbavy technologii LED. Mají propracovaný štíhlý tvar a přispívají k dynamice a výraznému charakteru vozu. Navazují na ně světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku. Tento světelný podpis dokonale zapadá do současného stylu vozů Peugeot, který je ve dne i v noci na první pohled rozpoznatelný. U verzí GT/GT Pack jsou Full LED světlomety ještě tenčí. Uvádějí Peugeot Matrix LED Technology, jejíž výsledkem je větší účinnost a bezpečnost v každodenním provozu.
Zadní světlomety využívají technologii Full LED. Mají podobu lvích drápů a vytvářejí tak moderní pro značku typický světelný podpis.
Nový Peugeot 308 bude k dispozici v 7 odstínech: zelená Olivine, modrá Vertigo, červená Elixir, bílá Nacré, bílá Banquise, šedá Artense a černá Perla Nera.
Techno Spirit: nový Peugeot i-Cockpit
Peugeot i-Cockpit se již stal součástí DNA značky. S každou generací je bohatší a modernější. V případě vozu Peugeot 308 byla vylepšena jeho ergonomie, kvalita, design i technologie a nabízí zcela nový systém infotainmentu Peugeot i-Connect.
Nový kompaktní volant má v sobě zabudovaná čidla, která rozpoznají úchop volantu při používání nových asistenčních systémů řízení. Na ergonomickém vyhřívaném volantu jsou seskupeny všechny ovládací prvky: rádio, média, telefon, asistenční systémy řízení.
Digitální přístrojový 10“ panel umístěný na úrovni očí je k dispozici od úrovně Active Pack, u GT je trojrozměrný. Panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru. Má několik režimů zobrazení (on-line navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie…), které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu.
Stavba přístrojové desky vozu nový Peugeot 308 vychází z principu „high-vent“, kdy jsou větráky umístěny těsně před hlavami cestujících, což je optimální poloha pro zajištění komfortu pro řidiče i posádku. Sériově montovaný 10" středový dotykový displej přirozeně splývá s celkovým objemem palubní desky. Je umístěný o něco níže než digitální přístrojový panel, a je tak blíže k dosahu řidiče.
Od úrovně výbavy Allure se ve voze nový Peugeot 308 objevují plně konfigurovatelné virtuální přepínače i-toggles, které nahrazují klasický panel klimatizace. Jsou umístěné naproti středovému displeji jako otevřená kniha. Jejich propracovaný vzhled svědčí o technologické úrovni, která je v rámci tomto segmentu jedinečná. Každý přepínač představuje dotykovou klávesovou zkratku pro nastavení klimatizace, telefonního kontaktu, rozhlasové stanice, spuštění aplikace nadefinované podle potřeby uživatele.
Nový Peugeot 308 se tak stává jedním z nových měřítek segmentu. Design interiéru zdůrazňuje rozmanitost a bohatost jeho materiálů. LED ambientní osvětlení (8 barev na výběr) ukryté za středovým displejem osvětluje hlavní dekorativní prvky až po dveřní výplně. Tyto prvky mohou být v závislosti na úrovni povrchové úpravy tvořené pěnou, textilií, umělou kůží Alcantara® nebo mohou být vyrobené z tažených hliníkových dílů.
Peugeot i-Connect a i-Connect Advanced
Nový systém infotainmentu nabízí každému podle jeho přání to nejlepší ze světa chytrých telefonů i ze světa automobilů. Ergonomický systém, který dokonale splňuje běžné každodenní potřeby, umožňuje každému řidiči definovat a uložit předvolby zobrazení, prostředí a nastavení (až 8 profilů).
Funkce zrcadlení je nyní bezdrátová a přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně. Středový 10" displej s vysokým rozlišením je plně a snadno přizpůsobitelný, lze u něj nastavit více oken s widgety nebo zástupci. Velmi snadno se používá a reaguje podobně jako tablet. Je tak snadné přesouvat různá menu pro notifikace nebo zobrazit seznam aplikací. Kdykoliv se lze přes tlačítko „Home“ vrátit na hlavní stránku, podobně jako na smartphonu. V horní části obrazovky se na trvalém banneru zobrazují informace o venkovní teplotě a klimatizaci, pozice na stránkách widgetů, údaje o připojení, notifikace a čas.
Kompletní technologický zážitek dovršuje Peugeot i-Connect Advanced s vysoce výkonnou a efektivní on-line navigací TomTom. Pro optimální čitelnost se mapa zobrazuje na celé 10palcové obrazovce a aktualizuje se „over the air“. Jako každodenní spojenec pro větší bezpečnost a jednoduchost slouží povel „OK Peugeot“ s funkcí pro rozpoznávání hlasu, který zajišťuje přístup ve ke všem funkcím infotainmentu. Systém zahrnuje palubní dokumentaci i výukové programy a poskytuje tak pomoc při užívání vozu.
Perfect Fit: přirozeně úsporný
Nový Peugeot 308 je postaven na nové verzi multienergetické platformy EMP2 (Efficient Modular Platform), díky níž je značka schopná nabízet komplexní řadu elektrifikovaných verzí včetně 100% elektrické. Již při uvedení modelu nový Peugeot 308 na trh jsou k dispozici dvě plug-in hybridní varianty. Platformu tvoří nové konstrukční prvky pro ještě větší účinnost, bezpečnost, potěšení z jízdy a pohodlí.
Nový Peugeot 308 mění morfologii, aby posílil svou příslušnost k segmentu: délka se zvýšila na 436 cm (+11 cm); čelní sklo změnilo sklon a posunulo se dozadu; rozvor se zvětšil o 55 mm a dosahuje 267,5 cm, čímž se zlepšila prostornost ve druhé řadě; výška se snížila o 16 mm a činí 144 cm.
Objem zavazadlového prostoru je 412 litrů, z toho 28 litrů v odděleném prostoru pod kobercem. Po sklopení opěradel zadních sedadel může dosáhnout až 1 323 litrů.
Aerodynamika vozu nový Peugeot 308 je na velmi vysoké úrovni, Cx je 0,28 a SCx 0,62. Všechny více či méně viditelné části karoserie byly vylepšeny (nárazníky, deflektory, difuzor, sloupky karoserie, zpětný zrcátka, kryty podvozku atd.). Aerodynamiku zlepšuje i konstrukce kol, která významně přispívá k lepšímu výkonu.
Pneumatiky nového Peugeotu 308 mají rozměry od 16 do 18 palců v kategoriích A a A + pro vynikající účinnost, a to vše v souladu s požadavky značky, pokud jde o příkladné jízdní vlastnosti.
Ústředním tématem vývoje byla ekologická účinnost. Nová platforma pomáhá u nového Peugeotu 308 snižovat spotřebu paliva a emise CO₂. Pro zlepšení vibračního komfortu byla tuhost karoserie optimalizována díky lepení konstrukčních prvků. Více než kdy jindy je potěšení z jízdy zapsáno přímo v genech tohoto nového modelu. Výsledkem je příkladná jízdní stabilita, špičkový jízdní komfort, vynikající potěšení z jízdy a vzhledem k poloměru otáčení 10,5 m i dokonalá ovladatelnost ve městě.
Perfect Fit: motory
V nabídce vozu nový Peugeot 308 jsou dva plug-in hybridní motory, které jsou symbolem strategie Power of Choice:
- HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise od 26 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km (podle protokolu WLTP);
- HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 150 k (110 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise CO₂ od 24 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 60 km (podle protokolu WLTP);
Lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kWh, výkon je 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázově 7,4 kW.
Nový Peugeot 308 je nabízen s následujícími spalovacími motory s emisemi CO₂ od 117 g/km. Motory splňují nejnovější emisní normy Euro 6.
Benzínové tříválcové motory 1,2 l:
- PureTech 110 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
- PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
- PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Dieselové čtyřválcové motory 1,5 l:
- BlueHDI 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
- BlueHDI 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
TCO
Cílem je v konečném důsledku zajistit u vozů se spalovacím motorem stejně tak jako u vozů s plug-in hybridním motorem podobné TCO čili celkové náklady spojené s vlastnictvím vozu, přičemž se berou v úvahu veškeré náklady nad rámec prostého finančního leasingu. Současně se zohledňují další faktory:
§Lepší zůstatková hodnota při dalším prodeji na trhu ojetých vozů;
§Četné daňové pobídky (ekologické bonusy, prémie, registrační poplatky, podpory pro firmy, pojištění a daňové odpočty);
§Stejné náklady na údržbu jako u dieselového motoru (za 36 měsíců / 90 000 km);
§Nižší náklady na energii (až o 12 % méně než v případě dieselového motoru za 36 měsíců / 90 000 km).
Ekosystém Peugeot
Značka Peugeot přichází s nabídkou služeb, aby podpořila zákazníky v přechodu na nové zdroje energie. Tyto služby se opírají o tři pilíře.
Peugeot Easy-Charge aneb jak zákazníkům usnadnit přístup k různým řešením nabíjení:
- Nabídka řešení nabíjení pro domácnost nebo firmu, prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall Box, Smart Wall Box, ...), diagnostika pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení, finální instalace díky našim doporučeným partnerům;
- nabídka nabíjení ve veřejných dobíjecích stanicích prostřednictvím programu Free2Move s přístup k síti více než 220 000 dobíjecích stanic po celé Evropě; předvýběr stanic v závislosti na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení.
Peugeot Easy-care aneb jak zákazníkům dodat jistotu při seznamování se s vozem:
- Nové digitální simulátory a trasy, které usnadňují uživatelům seznámení s elektromobily na webových stránkách Peugeot;
- Servisní a asistenční smlouvy na míru, které mohou být obsažené v jednom paušálu;
- Certifikát o kapacitě baterie jako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu;
- Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.
Pomocí aplikace MyPeugeot nebo přes centrální displej je možné:
- Spustit nebo naprogramovat přednastavení teploty ve voze; když je vozidlo připojeno k elektrické síti. Tato funkce umožňuje kromě komfortu optimalizovat i dojezd (rychlejší dosažení nastavené teploty během fáze startování) a rychleji dosáhnout optimální provozní teploty baterie.
- Zkontrolovat stav nabití baterie, naprogramovat, spustit nebo odložit nabíjení.
V závislosti na zemi prodeje může zákazník ze svého smartphonu, tabletu nebo počítače prostřednictvím stránek pro online prodej koupit nový vůz, nabídnout původní vůz k odkoupení a zajistit si financování svého nového vozu. Každý zákazník má možnost zvolit si bezplatnou dodávku vozu, při přísném dodržování všech bezpečnostních standardů.
Peugeot potvrzuje svou osobnost i charakter novým logem. Nový Peugeot 308 je prvním vozem modelové řady, který tento znak nese. Nadčasová značka ztělesňující francouzské know-how a „umění žít“ otevírá novou stránku své historie, prostřednictvím níž nabízí zkušenosti a globální zážitek z kvality. Cílem je být pro současné i budoucí zákazníky značkou, která umí reagovat na jejich požadavky.
Nový Peugeot 308 se vyrábí ve ve francouzské továrně v Mulhouse.
Na český trh byl nový Peugeot 308 uveden v lednu roku 2022, prvním klientům budou vozy dodány v březnu.
(pav)
Foto: Peugeot