8. října 2017, čtk
Lepší pracovní zázemí mají díky rozsáhlé rekonstrukci zaměstnanci centrálního dispečinku Dopravního podniku města Olomouce (DPMO). Dokončená oprava dispečinku stála 8,5 milionu Kč. V srpnu to řekla mluvčí společnosti Martina Krčová.
Centrální dispečink, který kromě dispečerů využívají také řidiči tramvají a autobusů i pracovníci přepravně-tarifního odboru, byl podle Krčové stavebně upraven naposledy v roce 1992.
„Po rekonstrukci prodejny jízdenek, která proběhla v roce 2012, se DPMO tentokrát pustil do zásadnějších oprav zbylých prostor. Během uplynulých měsíců došlo ke komplexním úpravám všech prostor s výjimkou prodejny,“ uvedla Martina Krčová.
Dělníci na dispečinku postupně opravili omítky, vybudovali nové příčky, dveře, obklady, podlahy a rekonstruovali elektrické rozvody, osvětlení, vzduchotechniku, vytápění i slaboproud. „V původním sklepě bylo vybudováno nové sociální zařízení, došlo k přemístění pracovišť dispečerů do klidnějších prostor druhého nadzemního podlaží. Vylepšilo a rozšířilo se také zázemí dispečerů, revizorů i řidičů,“ podotkla Martina Krčová.
DPMO loni přepravil zhruba 54,7 milionu lidí, tedy stejně jako v roce 2015, kdy se ve městě zastavil několikaletý pokles počtu cestujících v tramvajích a autobusech městské hromadné dopravy. DPMO, jehož stoprocentním vlastníkem je město, loni provozoval 68 tramvajových vozidel a 77 autobusů. (čtk)