7. prosince 2012
JESENÍK (6.12.) – Podnikatelům z Jesenicka se nelíbí záměr Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zavřít kvůli opravě důležitou silnici vedoucí po jižní straně Červenohorského sedla, která spojuje Jeseník s vnitrostátní silniční sítí.
Náhradní objízdná trasa přes Hanušovice by podle Hospodářské komory (HK) v tomto horském regionu výrazně zkomplikovala zejména nákladní automobilovou dopravu. Podnikatelé proto chtějí na silnici zachovat aspoň částečný provoz. Plán opravy silnice I/44 vedoucí po jižní straně Červenohorského sedla ŘSD zveřejnilo na svých internetových stránkách a zároveň podalo návrh na zahájení stavebního řízení s úplným záborem této silnice. Rekonstrukce má být zahájena na jaře příštího roku a dokončena na podzim 2014. Objízdná trasa spojující Šumperk s Jeseníkem má měřit 47 kilometrů.
„Jsme zaskočeni informací, že by se měla jižní strana Červenohorského sedla uzavřít po celou dobu opravy, tedy po celé dva roky. Představenstvo (jesenické HK) bude vyvíjet tlak, aby silnice I/44 byla průjezdná alespoň v zimních měsících, jako tomu bylo při opravě severní strany Červenohorského sedla," řekl předseda jesenické HK Bořivoj Minář. Plánovanou objížďku by podle něj v zimních měsících nemohly využívat nákladní automobily, protože některými úseky silnice by neprojely.
Podnikatele v jejich snaze zachovat provoz na opravované silnici podle Mináře podpořili starostové několika měst a obcí na Jesenicku, náměstek olomouckého hejtmana Alois Mačák i šéf Hospodářské komory Petr Kužel. Podle Mačáka je rekonstrukce této silnice sice nutná, automobilovou dopravu přes Červenohorské sedlo lze ale částečně zachovat i v době oprav.
Silnice vedoucí po jižní straně Červenohorského sedla má být opravena v úseku od konce obce Kouty nad Desnou po hranici okresů Šumperk a Jeseník, který měří bezmála osm kilometrů. Díky rozšíření zatáček a vybudování úseků pro předjíždění by se měla zlepšit průjezdnost této důležité silnice. Rekonstrukce má stát 615 milionů Kč bez DPH.
(čtk)