To nejlepší z obou světů: Mercedes me a Mercedes PRO se spojují

To nejlepší z obou světů: Mercedes me a Mercedes PRO se spojují

23.12. - Mercedes-Benz mění strukturu nabídky konektivity pro firemní zákazníky a rozšiřuje svůj digitální ekosystém o podnikové profily pro osobní a lehké užitkové vozy. Mercedes me je nyní nabízen pro všechna vozidla Mercedes-Benz, a je tak k dispozici i firemním zákazníkům. Dosavadním uživatelům služeb Mercedes PRO budou poskytovány služby Mercedes me, které se bezprostředně týkají vozidel a jsou identické nebo srovnatelné s dosavadní nabídkou. Díky tomu budou profitovat také z budoucího rozšiřování nabídky pro firemní zákazníky v portfoliu značky Mercedes me.

Mercedes‑Benz vytváří sloučením řešení v oblasti konektivity pro soukromé a firemní zákazníky harmonizovanou nabídku spočívající na jednotné technické platformě. Tím vychází vstříc přáním zákazníků, kteří chtějí používat komplexní řešení na základě konektivity ve společném systému jak pro osobní, tak i pro lehké užitkové vozy.

Tanja Wagnerová, vedoucí oddělení komerční konektivity Mercedes‑Benz, k tomu říká: „Velký počet našich zákazníků používá vozidla Mercedes-Benz jak soukromě, tak k podnikání. Proto nyní vycházíme vstříc četným přáním zákazníků, kteří požadují jednotné a přehledné řešení, a slučujeme dohromady nabídky obou našich programů v oblasti konektivity, Mercedes me a Mercedes PRO.“

Mercedes me jako značka pro služby týkající se bezprostředně vozidla

Klienti si nyní mohou na portále Mercedes me zřizovat kromě soukromých profilů také podnikové profily. V aplikaci Mercedes me App mohou nyní uživatelé pohodlně přepínat mezi svými soukromými a firemními vozidly. V podnikovém profilu lze zvolit libovolný počet vozidel – to je speciální požadavek firemních zákazníků.

Firemní zákazníci profitují ze služeb Mercedes me týkajících se bezprostředně vozidel a z vyšší úrovně efektivity, transparentnosti a inteligence. Například služby pro údržbu a monitoring vozidel snižují pracnost a zlepšují plánovatelnost pracovního dne s vozidlem. Různé služby s informacemi v reálném čase na základě vzdáleného přístupu umožňují nepřetržitý dohled nad vozidly. Inteligentní navigace a hlasové ovládání promění vozidla v nápomocné asistenty. Do nabídky značky Mercedes me pro firemní zákazníky bude navíc zařazena inteligentní diagnostika vozidel Mercedes‑Benz Van Uptime jako služba pro provozovatele vozidel Sprinter.

Nové nabídky jsou již k dispozici v Německu, na dalších 18 trzích EU a v USA. Postupně budou následovat další země. Plány navíc počítají s rozšířením portfolia Mercedes me o nové funkce pro firemní zákazníky, které budou ještě lépe uspokojovat jejich specifické požadavky.

Mercedes‑Benz Connectivity Services zavádí nová řešení pro fleetové zákazníky

Mercedes‑Benz nyní poskytuje specializovaná řešení na základě konektivity pro fleetové zákazníky prostřednictvím své dceřiné firmy Mercedes-Benz Connectivity Services, která vyvíjí společně s partnery řešení koncipovaná tak, aby mohla být využívána i pro vozové parky s vozidly různých značek nebo jako součást již provozovaných specializovaných řešení.

Mercedes‑Benz Connectivity Services v současnosti nabízí svým zákazníkům ve svém portfoliu fleetových a datových řešení pro firmy a podnikatele dvě datová rozhraní: „connect your business“ a „connect your fleet“.

Pomocí rozhraní „connect your fleet“ si může zákazník začlenit data své flotily do již používaného systému pro správu vozového parku, v němž je může spravovat a podle potřeby analyzovat a vyhodnocovat. Tato flexibilní nabídka je určena speciálně pro firemní zákazníky s více než deseti vozidly ve vozovém parku, mezi něž patří mimo jiné společnosti z odvětví kurýrních, expresních a balíkových služeb, leasingových společností a autopůjčoven. Firmy mohou data používat podle svých individuálních potřeb, aby dosáhly u propojených vozidel požadované transparentnosti. To následně umožní optimalizaci procesů a snižování nákladů. Toto řešení je koncipováno pro kompletní flotilu osobních a lehkých užitkových vozů Mercedes-Benz – samozřejmě včetně vozidel s externě nabíjitelným hybridním nebo zcela elektrickým pohonem.

Rozhraní „connect your business“ umožní zákazníkům doplňovat svůj fleetový produkt nebo obchodní model daty z vozidel Mercedes-Benz. Mercedes‑Benz Connectivity Services oslovuje tímto produktem mnoho různých skupin zákazníků. Poskytovatelé telematických služeb mohou mimo jiné umožnit přímou integraci dat do vlastních produktů, například portálů pro vozové parky. Leasingové společnosti mají možnost kontrolovat dodržování sjednaného počtu ujetých kilometrů a vyúčtovat kilometry ujeté navíc. Pojišťovny mohou analyzovat data o způsobu řízení svých zákazníků. Partneři již nemusejí instalovat žádná dodatečná řešení, aby mohli získávat data z fleetových vozidel Mercedes-Benz, protože tato data jsou přenášena komunikačním modulem, který je součástí výbavy vozidel přímo z výroby. Přímá integrace kromě toho zvyšuje kvalitu dat a zvětšuje rozmanitost údajů a datových signálů.

Obě rozhraní jsou nabízena pod značkou „Mercedes‑Benz Data“ a v současnosti jsou tvořena různými datovými balíčky. Mezi ně patří mimo jiné informace o počtech ujetých kilometrů, stavu zapalovací soustavy, údaje o množství paliva a jeho spotřebě, data o nabíjení, poloze a pneumatikách. Nabídka bude průběžně rozšiřována o další funkce, zanedlouho například o bezklíčkové odemykání a zamykání dveří vozidla nebo (de)aktivaci imobilizéru. Tím budou vytvořeny předpoklady pro komplexní službu sdílení vozidel. Nabídka bude zpočátku k dispozici v Evropě a USA.

„Naší novou nabídkou reagujeme na požadavky našich zákazníků, kteří chtějí větší flexibilitu a hlubší integraci do softwarového ekosystému pro firemní vozidla. Zákazníci mohou individuálně podle svých potřeb používat data a signály z jednotlivých vozidel k optimalizaci svých obchodních procesů a snižování nákladů,“ říká Sten Rauch, generální ředitel společnosti Mercedes‑Benz Connectivity Services.

Společnost Mercedes-Benz Connectivity Services

Mercedes-Benz Connectivity Services poskytuje inovativní produktová řešení v oblasti konektivity a zpracování provozních dat. Firemní zákazníci využívají specifické služby a data týkající se bezprostředně vozidel pro optimalizaci vozového parku nebo k vytváření nových produktů a obchodních modelů. Mezi zákazníky patří nejen provozovatelé vozových parků s osobními a lehkými užitkovými vozidly, ale také poskytovatelé služeb pro vozové parky, autopůjčovny, leasingové společnosti, pojišťovny a vývojáři neutrálních serverů, aplikací a softwaru.

(pav)

Fot: Mercedes-Benz

spinner