25. ledna 2015
Do akčního plánu rozvoje dopravy a logistiky německé spolkové vlády bude zahrnuta problematika nákladních ramp. Vyplývá to z nejnovějšího návrhu spolkového ministerstva dopravy. Původní koncept z května 2014 téma nákladních ramp neobsahoval. Nyní se předpokládá, že spolkový úřad pro nákladní dopravu BAG v letech 2015 a 2017 vydá komplexní hodnoticí zprávu stejně jako v roce 2011. Na jejím základě pak navrhne řešení pro zlepšení situace. Pracovní skupina pro nákladní rampy bude pokračovat ve své činnosti. Nadále bude hodnotit, jak se v praxi osvědčují doporučení z příručky Nákladní rampa – dobré příklady.
Novinkou je zahrnutí tématu Krádeže v dopravě ve veřejném dopravním prostoru. Spolkové ministerstvo dopravy ve spolupráci s dopravními a logistickými experty bude zkoumat, jak předcházet krádežím zboží, dopravních prostředků a pohonných hmot. Spolková vláda podpoří jednotlivé spolkové země a práci jejich policejních orgánů, současně chce zjistit, jaký má být k celému úsilí příspěvek výrobců automobilů.
Dalším novým tématem zahrnutým do akčního plánu jsou Dlouhé nákladní vlaky, kde cílem je především efektivní využití stávající železniční sítě. Zde se vychází z pilotního projektu provozu nákladních vlaků o délce 835 metrů mezi Padborgem a Maschenem, který má ukázat potenciál nasazení vlaků delších než dosud povolených 740 metrů. Studie má zhodnotit, zda lze z hlediska technického, provozního a ekonomického využít vlaky dlouhé až 1500 metrů.
Poměrně značná nejistota panuje ohledně dalšího osudu dlouhých silničních souprav. Spolkové ministerstvo dopravy se sice vyslovilo pro pokračování testování megasouprav v ostrém provozu i po 31. prosinci 2016, zásadní stanovisko však nevydalo. Předpokládá se, že rozhodnutí padne do dvou let. První dílčí hodnocení (například zpráva organizace BASt) jsou zatím veskrze pozitivní a mohou motivovat k účasti na testování dlouhých silničních souprav i další spolkové země.