6. května 2011
Skupina AWT nově soustřeďuje veškeré spediční činnosti do dceřiné společnosti AWT Čechofracht. O tom, co tato změna tradiční značce české spedice a logistiky přinese (AWT Čechofracht příští rok oslaví 60 let své existence), jsme hovořili s generálním ředitelem AWT Čechofrachtu a ředitelem spediční divize skupiny AWT JUDr. Martinem Cetlem.
„Co je cílem sloučení spedičních aktivit skupiny v AWT Čechofracht?“
„Především nám jde o zjednodušení struktury poskytovaných služeb. Před zahájením procesu slučování jsme například pracovali ve skupině AWT včetně Čechofrachtu s 28 entitami. Mnohdy při tom samozřejmě docházelo k dublování jednotlivých činností, a také působení vzhledem k zákazníkům nebylo vždy zcela jednotné. Proto bude všechny spediční a logistické služby skupiny AWT nadále poskytovat pouze společnost AWT Čechofracht. Železniční spedice byla před časem z Čechofrachtu převedena do firmy Spedi-Trans. Totéž se stalo se spedičními aktivitami celovozových silničních zásilek, které přešly do firmy BlueTrucks. Úspěchy tohoto řešení byly střídavé a navíc se vznikem skupiny AWT vyplynula potřeba sloučit spediční aktivity pod jednu střechu.“
„Jak slučování probíhá a kdy by mělo být dokončeno?“
„V současnosti dokončujeme jak převod spedičních činností z AWT BlueTrucks, tak i fúzi AWT Čechofracht s AWT Spedi-Trans. Pro sladění všech systémů jsme si dali časový horizont dokončení do konce června. Harmonogram postupuje tak, aby proces nijak neovlivnil kvalitu nabízených služeb.“
„Jaká by měla být po dokončení celého procesu podoba AWT Čechofracht?“
„AWT Čechofracht bude strukturovaný podle jednotlivých aktivit, podle služeb, které nabízí. Tak jako dosud budeme mít spedici námořní, leteckou, sběrnou službu, logistiku, vnitrostátní spediční systém a celní deklaraci. Ze Spedi-Transu přibude železniční spedice a z BlueTrucks spedice silniční.
Novinkou je to, že od začátku roku funguje ostravská pobočka, která zajišťuje spedici celovozových zásilek.
Na významu získá celní deklarace, neboť od letošního roku máme novou pobočku i v Ostravě-Paskově, což je náš otevřený kontejnerový terminál na severní Moravě. V rámci AWT Čechofracht se jedná o nově nabízenou službu, ale z logiky vyplývá, že patří do spediční divize, protože na ni navazují další služby.
Rád bych v této souvislosti připomněl nový web skupiny AWT (www.awtgroup.eu) i společnosti AWT Čechofracht (www.awt-cechofracht.cz), který spustíme na přelomu dubna a května. Z nich bude nové rozdělení služeb dobře patrné.“
„Jak bude probíhat spolupráce v rámci Čechofrachtu, aby na sebe spediční služby dobře navazovaly?“
„Důležitou úlohu bude hrát centrální obchodní oddělení. Zřídili jsme skupinu centrálního prodeje, která se má zabývat zejména komplexními nabídkami, které zahrnují více služeb dohromady a nabízejí zákazníkům ideální dopravní řešení. Tento centrální prodej bude kombinované služby koordinovat.“
„Zůstanou značky BlueTrucks a Spedi-Trans na trhu i po sloučení?“
„Nikoli, obě značky z trhu zmizí a zůstane pouze AWT Čechofracht, která je velmi cenná z hlediska historického. Značka je uznávána nejen u nás, ale i v zahraničí. Proto soudíme, že bude výhodné, aby všechny služby vystupovaly pod jednotnou značkou AWT Čechofracht.
Pro zákazníky to bude znamenat velké zjednodušení, protože budou mít na jednom místě kompletní spediční a logistické služby poskytované jedním právním subjektem. Navíc pro ně bude výrazně jednodušší navázání na další služby poskytované skupinou AWT – železniční a kombinovanou dopravu či opravy a pronájem vozového parku. Nám se zase zjednoduší kontakt se zákazníky, kterým budeme moci například fakturovat služby jako jeden subjekt.“
„Jak se dařilo AWT Čechofracht v loňském roce a co očekáváte v roce letošním?“
„Loňský rok byl pro nás především rokem vytváření skupiny AWT a budování její vnitřní struktury. Letošní rok by měl naplno ukázat všechny výhody a dynamiku, které nám synergie na trhu umožňují. V loňském roce jsme vykonali hodně práce zacílené spíše dovnitř, věříme, že letos již to, co jsme vykonali, přinese reálné výsledky.
Loňský rok byl z hlediska AWT Čechofracht zkrátka velmi přelomovým obdobím. Čechofracht byl zvyklý vystupovat sám, vlastním jménem, a nyní se musel integrovat do velké skupiny. Museli jsme se zorientovat s důrazem na komunikaci jednotlivých skupin. Za velký úspěch pokládám to, že lidé již uvažují tak, že jsou členy skupiny AWT a nikoli pouze Čechofrachtu.“
Pavel Toman www.awtgroup.eu www.awt-cechofracht.cz