11. ledna 2011
Od loňského září vede logistickou společnost Gefco ČR nový generální ředitel Bruno Rivoallan (viz DN 45/10). O tom, jak se české pobočce francouzské skupiny daří v době ekonomického oživení a co nový generální ředitel pokládá za důležité pro její další rozvoj, jsme s Brunem Rivoallanem hovořili na sklonku roku.
„S jakými novými pohledy na logistiku jste přišel na místo generálního ředitele Gefco ČR?“
„Na trhu logistiky v České republice se hledá místo pro zcela novou službu už poměrně obtížně. Portfolio nabízených služeb je zde skutečně široké a pro nové pohledy a řešení nezůstává mnoho prostoru.
Proto musíme využít všechny výhody, které naše společnost má – ať už je to šedesátiletá historie, která nám přináší široké spektrum zkušeností z různých zemí, nebo silná pozice v automobilovém průmyslu. Vše musíme proměňovat v přidanou hodnotu pro naše klienty.“
„Jak si vede pobočka Gefco v Kolíně?“
„Stejně jako v předchozích pěti letech, které uplynuly od otevření, i v současnosti vykazuje pobočka Gefco v Kolíně velmi dobré výsledky. Pro své hlavní klienty – Peugeot, Citroën a Toyota – poskytuje logistické služby v požadované (tedy velmi vysoké) kvalitě. Vzhledem k současné situaci v automobilovém průmyslu, která našim klientům způsobuje četné těžkosti, se snažíme optimalizovat logistická řešení tak, abychom přispěli k udržení jejich konkurenceschopnosti na trhu a dalšímu rozvoji.“
„Ve kterých oblastech vidíte možnosti dalšího rozvoje společnosti Gefco v České republice?“
„V našem oboru nelze říci, že by některá ze služeb, kterou poskytujeme, neumožňovala další rozvoj. To by totiž v podstatě znamenalo opuštění trhu v dané oblasti. Jednotlivé služby spolu navíc velice úzce souvisejí. Jelikož naše společnost chce poskytovat komplexní přepravní a logistická řešení, budeme i nadále rozvíjet všechny oblasti poskytovaných služeb.
Pokud však mám být konkrétnější a hovořit o prioritách, v letošním roce položíme důraz zejména na rozvoj leteckých a námořních přeprav a logistických řešení. Ve střednědobém horizontu se chceme zaměřit zejména na řešení, která sledují trend udržitelného rozvoje. Patří sem například poskytování vratných obalů – služba GefBox – nebo řešení z oblasti multimodální či kombinované přepravy.“
„S kterými problémy se Gefco v ČR nejvíce potýká a jak se s nimi vypořádává?“
„Gefco Česká republika měla v letošním roce velmi dobré výsledky, samozřejmě však musíme hledět do dalších let. V současné době představuje hlavní problém pokles přepravních kapacit mezi dopravci. Potýká se s ním řada společností po celé Evropě, proto bude jedním z našich hlavních úkolů udržet stabilní portfolio dodavatelů s důrazem na zachování vysoké kvality. Zajistíme tak potřeby našich klientů a současně budeme pokračovat v oboustranně výhodné spolupráci s našimi dodavateli.“
„Jak hodnotíte postavení společnosti Gefco v rámci středoevropského regionu?“
„Gefco se tradičně řadí mezi TOP 10 logistických společností, což ale nemusí nutně platit ve všech zemích středoevropského regionu. Ovšem díky tomu, že Gefco disponuje největší soukromou dopravní sítí v Evropě a stále rozšiřuje počet svých zastoupení (nejnověji vznikají pobočky v Kazachstánu a Bulharsku), i díky komplexnímu portfoliu služeb věříme, že v nejbližších letech naši pozici upevníme ve všech zemích střední Evropy.“
Pavel Toman