27. června 2012
Exportní cena DHL UniCredit vstoupila již do patnáctého ročníku. V soutěži se udělují ocenění malým a středně velkým firmám s cílem zdůraznit jejich přínos pro českou ekonomiku. Exportní cenu založila společnost DHL Express společně agenturou Ministerstva průmyslu a obchodu ČR CzechTrade, která soutěži poskytuje záštitu. Odborným garantem soutěže je Coface Czech.
„Letos budeme hodnotit exportní růsty a výkonnost v roce 2011, který byl pro českou ekonomiku rokem silným, a věřím, že i pro mnoho českých exportérů se stal rokem rekordním. My jsme rozhodně u řady našich klientů mohli společně s nimi sledovat, jak se jim daří zvyšovat exportní objemy a dobývat nové trhy, a těším se, že podobné příběhy uslyšíme i od soutěžících také v letošní Exportní ceně DHL UniCredit,“ uvedl v květnu obchodní ředitel a jednatel společnosti DHL Express CZ Luděk Drnec.
Letos mají firmy možnost soutěžit ve čtyřech hlavních kategoriích. Hlavní kategorie Středně velká společnost a Malá společnost doplňují kategorie Exportér teritoria (letos je jím Německo) a Exportér regionu (pro letošní rok bude volen z firem v Plzeňském kraji). Hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (roky 2010 a 2011) a podílu exportu na jejich obratu. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a určuje se jejich konečné pořadí v soutěži.
Pořadatelé čekají rekordní účast
„Loňský rok byl pro exportéry úspěšný a rostl zejména export do Německa. To je důvod, proč lze očekávat, že se do soutěže přihlásí rekordní počet vývozců. Proto jsme zvolili za hodnocené exportní teritorium právě tuto zemi. Zároveň je to rovněž důvod, proč se těším na finále – uslyšíme od oceněných, jak se zrodil jejich úspěch,“ řekl Tomáš Hron, ředitel Global Transaction Banking ze společnosti UniCredit Bank Czech Republic.
(pat) www.dhl.cz