16. února 2013
OSTRAVA (15.2.) – Logistická společnost Deutsche Post DHL otevřela ve zmodernizované budově v ostravské Nádražní ulici první servisní centrum pro střední a východní Evropu. Mezi pěti podobnými centry, která má DHL po celém světě, má to ostravské nejširší nabídku služeb. Pracuje v něm 120 lidí, z nichž podstatnou část firma pro nové centrum přijala v loňském roce.
„Zaměstnanci jsou rozděleni do několika servisních skupin, protože poskytujeme nejen finanční služby, ale také služby z oblasti IT, personalistiky a nákupu. Nejpočetnější skupina 80 lidí se zabývá finančně- účetními aktivitami," řekl vedoucí centra Václav Kahánek. Počet lidí v této skupině firma loni zdvojnásobila. Do budoucna počítá s dalším rozšiřováním a mírný nárůst stavu plánuje v Ostravě i letos.
Finanční ředitel a člen představenstva skupiny Deutsche Post DHL Larry Rosen uvedl, že k rozhodnutí zřídit Shared Service Centre právě v Ostravě vedla firmu vedle výhodné polohy města a nízkých nákladů na zřízení centra především ověřená kvalita služeb a zkušený tým pracovníků.
Ostravské centrum poskytuje služby sesterským společnostem v Česku, Slovinsku, Maďarsku, Polsku, Nizozemsku a na Slovensku. Další servisní centra DHL sídlí v Kolíně nad Rýnem, v Kuala Lumpur v Malajsii, v nizozemském Maastrichtu a v San José na Kostarice. Cílem těchto center je zajištění maximální efektivity poskytovaných služeb, a tím i požadované kvality a úspory nákladů napříč všemi divizemi firmy.
(čtk)