12. února 2009
Asociace evropské automobilové logistiky (ECG) vyzvala ve svém dopise z konce ledna Evropskou komisi, aby se aktivně zapojila do řešení krize, která výrazně postihla evropský automobilový průmysl. EK by měla vyvíjet tlak na členské státy a zasadit se o koordinované úlevy na daních a zavádění různých finančních podpor pro stimulaci prodeje nových vozidel zejména pro firemní zákazníky. Podle představitelů ECG by měly být subvence dostupné i pro domácnosti.
Prezident ECG Frits Mehrtens uvedl, že „Evropská komise by měla urychleně podniknout kroky ke znovuoživení automobilového průmyslu a souvisejících odvětví. V sázce je dvanáct milionů pracovních míst v Evropě“. Situace evropských automobilek, jejich dodavatelů a dalších spolupracujících firem není podle prezidenta ECG tak špatná jako v USA, protože koncerny jsou v lepší finanční kondici a dlouhodobě pracují na konceptech ekologičtějších a ekonomičtějších vozidel. „Koordinovaný postup evropských a národních institucí by měl mít nejvyšší prioritu,“ dodal Frits Mehrtens.
V posledním čtvrtletí loňského roku poklesl oproti stejnému období předchozího roku prodej automobilů v Evropě o 19,3 procenta. Některé trhy členských států vykázaly za prosinec dokonce propad o 62 procent. Výhled na letošní rok nevypadá o nic lépe. „Automobilky potřebují pro další rozvoj přístup k levným finančním zdrojům. Firmy, které se chystají k obnově a rozšíření svého vozového parku, by měly dostat rozhodující impulzy v podobě daňových úlev a dalších finančních podpůrných nástrojů,“ řekl Frits Mehrtens dále. Jednotlivé akce členských států unie mají být koordinovány Evropskou komisí, aby byla zachována zásada rovných podmínek pro všechny subjekty.
c c c c c c
Asociace evropské automobilové logistiky ECG má sídlo v Bruselu. Zastupuje více než stovku předních evropských provozovatelů automobilové logistiky, zahrnující zejména přepravu nově vyrobených vozidel (po silnici, železnici, moři a na vnitrozemských vodních cestách), jejich skladování, překlad v terminálech a poprodejní servisní služby. Členové ECG mají společný obrat kolem šestnácti miliard €, nepřímo však generují obrat ve výši přesahující třicet miliard €. Provozují obří vozový park čítající na 22 tisíc silničních trans-portérů pro přepravu automobilů, 22 400 specializovaných nákladních vagonů, 360 lodí a 46 říčních plavidel. Pro podniky sdružené v ECG pracuje přímo 66 500 zaměstnanců. ECG reprezentuje dvě třetiny celkové hodnoty evropského trhu automobilové logistiky.
n